Мій сайт
Головна » 2011 » Березень » 14 » Веб-аналітика: аналізуй це! частина 3. базові метрики
21:43
Веб-аналітика: аналізуй це! частина 3. базові метрики
Попередні частини:
Частина 1. Вступ
Частина 2. Збір даних

Настав час поговорити про метриках - тих величинах, які вважає будь-яка система статистики. Почнемо з прямих метрик - тих, які можна порахувати легко і без застосування формул.

Перегляди сторінок (Pageviews)
Найбільш очевидний, простий і невигадливий лічильник рахує кількість завантажень тіла сторінки в браузер користувача. Незважаючи на його простоту, тут вже є кілька обмежень:

JS-лічильники порахують завантаження тільки тоді, коли браузер користувача дозволяє виконати Javascript і сторінка встигла завантажитися цілком. Аналізатори логів порахують також завантаження файлів, але для відділення завантажень сторінок від завантажень додаткових файлів можуть знадобитися додаткові настройки.

JS-лічильники не порахують завантаження сторінок пошуковим роботом, індексують сайт. Аналізатори логів порахують і такі заходи, але знову ж таки можуть не відрізнити їх від заходів звичайного користувача.

Відвідувачі (унікальні відвідувачі, користувачі, охоплення, visitors, reach)
Система статистики аналізує всі записані їй перегляди сторінок і намагається визначити, які з них були зроблені з одного браузера. Підсумовуючи кількість різних браузерів за проміжок часу, вона підраховує "число унікальних відвідувачів", маючи на увазі, що одним браузером користується один користувач.

JS-лічильники визначають "унікальність" відвідувача, залишаючи в його браузері cookie з унікальним числом під час першого візиту. Всі візити цього користувача будуть тепер об'єднані цим ідентифікатором. Так само роблять і просунуті аналізатори логів.

Власні системи статистики можуть вимірювати не тільки число унікальних відвідувачів, але і заходи зареєстрованих користувачів (що вводили своє ім'я та пароль для даного сайту). Не треба плутати ці дві метрики.

Важливо розуміти, що охоплення не можна підсумувати: якщо сьогодні у вас 2000 унікальних відвідувачів, а завтра буде 3000, то, не знаючи, скільки з них прийшло повторно, не можна порахувати сумарний обхват - він може бути від 3000 до 5000 користувачів. Зате система статистики, пам'ятаючи унікальний код кожного користувача і перегляду сторінки, може повідомити вам цю інформацію для кожного інтервалу часу.

Google Analytics встановлює для відстеження унікальних відвідувачів cookie з назвою __utma з терміном дії 2 роки.

Візити (сесії, відвідування)
Кожен унікальний користувач може вчинити один або кілька візитів на сайт. Візит - це кілька переглядів сайту в межах обмеженого інтервалу часу. Наприклад, Google Analytics вважає одним візитом перегляди сторінок, між якими пройшло менше півгодини, і браузер не був закритий. Якщо користувач відкрив сторінку сайту і пішов на годину обідати, а потім натиснув посилання на "контакти", це буде вже два візити.

Google Analytics встановлює для відстеження візитів два cookie, даючи браузера різні установки на їх видалення:

__utmb віддаляється через 30 хвилин після його встановлення. Google Analytics оновлює цю cookie при кожному новому відкритті сторінки, і якщо не знаходить його - зараховує відкриття нового візиту.

__utmc Видаляється при закритті браузера. Якщо цього cookie немає, починається новий візит.

Liveinternet.ru вважає візитом перегляди сторінки з інтервалом не більше 15 хвилин.

Географія
Порівнюючи IP-адресу користувача з наявної у розпорядженні базою даних географічної прив'язки, система статистики прісваєваєм кожному користувачеві регіон. Виходячи з цього, нескладно порахувати розподіл відвідувачів сайту по регіонах. Google Analytics навіть зображує порівняльну активність користувачів з різних регіонів на карті:
Веб-аналітика: аналізуй це! частина 3. базові метрики
Веб-аналітика: аналізуй це! частина 3. базові метрики

Браузери
Виходячи з надісланої браузером в запиті рядка ідентифікації, сервер визначає, який браузер варто у клієнта, чи є він пошуковим роботом. У залежності від специфіки сайту і його аудиторії ця статистика може зовсім не співпадати із середньою по рунету (через це й виникають «шокуючі» графіки, що відображають величезну перевагу альтернативних браузерів - вони вважали не весь інтернет, а лише певні сайти).
Веб-аналітика: аналізуй це! частина 3. базові метрики

Джерела переходу
Браузер повідомляє серверу, з якої сторінки користувач натиснув на посилання, щоб опинитися на поточній сторінці. Ця інформація використовується для сегментації, аналізу джерел трафіку і безлічі інших цілей.

З адреси сторінки можна отримати додаткову інформацію: наприклад, ключове слово, яке ввів користувач в Яндексі, після чого побачив посилання на ваш сайт. Іноді це виглядає смішно, але застосування у цих даних досить серйозні.
Веб-аналітика: аналізуй це! частина 3. базові метрики

Сторінки на візит
Найпростіша похідна метрика - середнє число сторінок, що відкриваються користувачем у межах одного візиту. Для багатьох видів сайту цей параметр визначає зацікавленість аудиторії ... але не будемо забігати занадто вперед!

Відмови
Ще один критерій якості сайту і аудиторії - "відмови" (bounce rate). Ця кількість відвідувачів (звичайно у відсотках від загального числа), які відвідали тільки одну сторінку на сайті.

Час на сайті
Часто вимірювана метрика - час, який користувач провів на сайті. Однак, оскільки всі поширені системи статистики реєструють тільки час відкриття сторінки, виміряти час, проведений користувачем на останній з відкритих сторінок, неможливо. Тому не виходить і заміряти середній час перегляду для тих, хто не просунувся далі першої сторінки. Зараз набувають популярності JS-системи, що фіксують не тільки завантаження сторінки, але і кожну дію користувача на сайті, навіть рухи миші (Наприклад, вітчизняна система Webvisor). Вони легко справляються з цією задачей.Также неможливо оцінити, яку частину часу користувач дійсно спостерігав сторінку, а яку вона була відкрита у фоновому режимі, в сусідньому вікні і так далі.

Особливі дії
Для того, щоб обробити дії користувачів, не пов'язані із завантаженням нових сторінок (підвантаження за допомогою AJAX, перегляд відео на сторінці, перебування на ньому деякий час і т.д.), потрібні додаткові зусилля .
Google Analytics дозволяє елементам сторінки викликати особливу функцію _trackEvent () для того, щоб внести в систему статистики запис про такий особливий подію.

У наступних частинах ми поговоримо вже про більш складні метриках, сегментації та прийнятті рішень за допомогою даних статистики, а поки, якщо ви не знайомі з даними LiveInternet по сайтах рунета, ви можете досліджувати ці дані за адресою www.liveinternet.ru / stat / ru. Тут підсумовуються описані вище метрики для всіх сайтів, що використовують лічильник Li.ru, і можна відразу спостерігати досить цікаві тенденції. Внизу кожної сторінки є короткий опис раховані метрик, яке допомагає орієнтуватися в них.
Переглядів: 594 | Додав: w1zard | Рейтинг: 0.0/0

Категорії розділу

Події [3]
Тільки екстренні та надзвичайні новини
Світові події [4]
Останні події, що трапились у світі.
Українські події [8]
Події, які трапились в межах нашої державии, чи стосуються України
Бізнес [3]
Новини та події із бізнес-світу
Наука і техніка [3]
Новини, що трапились у світі науки або технічних досліджень
Спорт [1]
Спортивні новини та досягнення
Культура та мистецтво [2]
Новини культурного та художнього світу
Форма входу

Наше опитування

Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 47

Друзі сайту

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0