![](/.s/t/944/7.jpg) |
|
Головна » 2011 » Березень » 14 » Веб-аналітика: аналізуй це! частина 1. вступ
21:46 Веб-аналітика: аналізуй це! частина 1. вступ |
Лічильники відвідуваності знайомі всім користувачам інтернету вже багато років. Багато власників сайтів ставлять відразу кілька іконок різних лічильників, і день за днем ??цифри на них ростуть і все більше радують господаря.
![Веб-аналітика: аналізуй це! частина 1. вступ Веб-аналітика: аналізуй це! частина 1. вступ](http://novini.at.ua/src=%22http://i17.fastpic.ru/big/2011/0314/c6/76176c1925ec4490b06c43e5104696c6.png%22/)
Далеко не всі знають, яку інформацію можна отримати з статистики сайту, крім цифр відвідуваності і, іноді, джерел відвідувачів. Проте, сучасні системи статистики надають значно більше можливостей для підрахунку, обробки і аналізу даних відвідуваності. Їх навіть стали по-іншому називати: «інструменти веб-аналітики»!
Зараз більшість успішних комерційних сайтів приділяє величезну увагу збору і аналізу статистичних даних. Зокрема, найбільший міжнародний онлайн-магазин Amazon.com створив цілий культ аналітики. Один з перших співробітників Amazon Джеймс Маркус розповідає: «Пройшов час неточних наближень та фокус-груп, анекдотичних підганяючи і диму, що піднімається з відділу маркетингу. Така компанія, як Amazon, могла записати кожен крок відвідувача, кожен клік і рух мишкою, і робила це.
У міру того, як дані звалювалися у віртуальні купи, пагорби і гірські масиви, ви могли зробити самі різні висновки про це незвіданому створенні - споживачі. У цьому сенсі, Amazon був не просто магазином, але і колосальним сховищем фактів. Все, що нам було потрібно - підключити до цих фактів правильні формули. »Передові російські онлайн-рітейлери теж встигли усвідомити важливість аналізу статистики: наприклад, в Ozon.ru є аналітичний відділ, який займається аналізом і оптимізацією ключових показників сайту. Нічого дивного: як тільки мова заходить про ефективність, без аналітики не обійтися.
Завдяки результатами аналізу статистики сайту можна збільшити прибуток, вибрати правильний напрям розвитку або знайти нові джерела клієнтів. У той момент, коли початківець веб-бізнесмен радіє закінченню розробки сайту, досвідчений маркетолог тільки починає справжню роботу: аналіз, оптимізацію, тестування, знову аналіз ... Ще б пак: аналіз поведінки користувачів на сайті дозволяє «вичавити» з рекламного бюджету більше, ще більше, збільшивши головний показник роботи сайту: прибутковість, або повернення інвестицій.
Роста прибутку можна домогтися за рахунок декількох факторів. Якщо не вдаватися в психологію прийняття рішення, то будь-який онлайн-продавець повинен вирішити три завдання для того, щоб його бізнес був успішний:
- Залучення користувачів на сайт (реклама)
- Конвертація користувачів у клієнтів (продаж)
- Утримання користувачів (повторні продажу).
![Веб-аналітика: аналізуй це! частина 1. вступ Веб-аналітика: аналізуй це! частина 1. вступ](http://novini.at.ua/src=%22http://pix.am/AFS8.png%22/)
Ці завдання найчастіше відображаються у вигляді лійки. Аналогія популярна, але не зовсім вірна: якщо у звичайному воронці нічого не втрачається, то звуження воронки продажів символізує «витік» користувачів у міру того, як вони проходять по ній. Лише невелика частка користувачів стає клієнтами.
Завдання веб-аналітики полягає в пошуку можливостей:
- зменшення вартості залучення відвідувача в лійку і підвищення його релевантності.
- «Розширення» воронки - підвищення відсотка конвертації користувачів у клієнті.
Підсумком і буде зменшення вартості клієнта!
Як же цього домогтися? Що ж, пройдемося не поспішаючи, покриваючи всі стадії навчання. Я умовно виділяю три таких стадії.
- «Шкільна». Розуміння основних цифр, відмінність «уніків» від «переглядів сторінок», знання поняття «Реферрер».
- «Інститутська». Уміння виділяти проблемні сторінки і переходи на сайті, «якісні» і «неякісні» джерела трафіку.
- «Бізнес». Оптимізація бізнесу і прийняття рішень за допомогою даних аналітики. Проведення тестування, підрахунок ROI для кожного джерела трафіку, е-мерчендайзинг. Уміння прорахувати достовірність вибірки даних.
Проходження всіх стадій по черзі ми і займемося, а я поки чекаю в коментарях цікавих, нетривіальних питань, кейсів і рад:)
|
Переглядів: 479 |
Додав: w1zard
| Рейтинг: 0.0/0 |
|
|
Категорії розділу
Події
[3]
Тільки екстренні та надзвичайні новини
|
Світові події
[4]
Останні події, що трапились у світі.
|
Українські події
[8]
Події, які трапились в межах нашої державии, чи стосуються України
|
Бізнес
[3]
Новини та події із бізнес-світу
|
Наука і техніка
[3]
Новини, що трапились у світі науки або технічних досліджень
|
Спорт
[1]
Спортивні новини та досягнення
|
Культура та мистецтво
[2]
Новини культурного та художнього світу
|
Статистика
![](/stat/1739069613)
Онлайн всього: 6 Гостей: 6 Користувачів: 0
|