Мій сайт
Головна » 2011 » Березень » 14 » Про те, як я даремно витратив пару штук баксів
21:49
Про те, як я даремно витратив пару штук баксів
За три роки у своєму бізнесі онлайн-комерції я зробив велику кількість помилок. Позначалося те, що я не знав у кого запитати і де читати. Всі шишки набивав сам. Сьогодні розповім про одну шішкенціі, яку набив зі своїм сайтом і обійшлася вона мені дорожче всіх.

Спочатку я розповім, як я облажався і що в результаті отримав, а потім, що я з цього зробив.

Перший старт магазину, а точніше першого движок, був Shopcms (у той час avalonshop). Чи не розписуючи всі принади даного движка, скажу, що він важкий для модифікацій. Ще в ті далекі роки, навіть зробити нормальний дизайн для двигуна, а потім натягнути його варто було б нам, за нашими тодішніми мірками, чималих грошей. А за три місяць ми зрозуміли, що треба міняти дизайн. Та й окрім дизайну, хотілося зробити гарний, зручний сайт.

Ось тут-то і почалися повальні помилки.


Нова CMS була вибрана - shop-script premium.

Ну, як майже всі початківці торговці, я звернувся до знайомого, який і зробив першу версію сайту. Що таке «докладне й грамотне ТЗ» я не знав, тому різалося і правилося наживу. А про пошук оптимального шляху мови і не велося, як мені бачилося, так і робилося.

З того, що я напланували, що здавалося мені, буде класним і клієнти будуть захоплюватися,-виведення каталогу товарів і самих товарів за допомогою Ajax. В ідеалі, натискаючи на букву алфавіту, в лівій колонці каталогу випадав список брендів, в правій список товарів починаються на цю літеру. При переході на бренд у блоці в товарами з'являлися товари бренду.

На практиці все виявилося плачевною. Толі через криворукість програміста, толі із-за самої задумки, кнопка «повернення» у браузері працювала не так, як звикли більшість користувачів, на що сильно лаялися (повернення був у початок сесії, а не попередню сторінку). Фільтри: жіночі, чоловічі, «все ...» працювали зі збоями, причому не зрозуміло, чи змінюється щось, коли фільтр активувався.

Головна сторінка була іншою. Не було жодного товару, жодного рекламного банера. Відсоток відмов (доглядів без відвідування один сторінок сайту) був дуже високий. Потім вже були розроблені банери і товари на головній. Але опеньків ж, погляньте, як реалізовані товари на головній))). Планувалося, що в відкривається вікні будуть ціни конкурентів і наша чудова ціна. Вже після реалізації подумали, що це некоректно. Та й з висновком фотографій товарів у випадаючому вікні щось до сир пір неясно - відчувається якийсь рандом іноді)

Висновок товарів у клієнтську частину було зроблено так, що в адмінці доводилося оновлювати товари вручну. Хоч і була можливість вказувати артикули, реалізувати цю функцію вийшло тільки через рік і сильно її переробивши. Движок до цього так був почикрижив і порізаний різноманітними модернізаціями, що зі старого функціоналу майже нічого не працювало.

Коли ми запустили косметику, я знову наступив на старі граблі і вирішив здивувати своїх клієнтів.

Бачите як прикольно відображаються відтінки кольорів? При наведенні на маленьку піктограму - великий квадрат показує колір. Ми зробили поти точно так само, тільки з вказівками, як користуватися. Виглядало жахливо, незручно, недоступне. Ми вирішили виділитися, але забули про юзабіліті, тому косметика не пішла. Через пару місяців переробили так, як є зараз, як практично в будь-якому іншому інтернет-магазині.

І проблема навіть не в тому, то ми витратили багато часу і грошей на переробки, набігла сума в 1500 у.о. Ви самі бачите в якому стані сайт. Проблема, найбільша, в тому, що нинішній движок не підлягає модифікації. Простіше, дешевше, швидше купити новий і на ньому все зробити. А старий до того ж і працює з переодическим глюками, самі смертельні поправили, але раніше вони «вбивали» замовлення \ клієнтів.

P.S. Упевнений знайдуться бажаючі поміряються пиписька або зробити бистриее висновки. Незважаючи на говносайт, мій магазин має конвертацію тільки по новим клієнтам у 6%. Зі старими ми працюємо за допомогою постійних розсилок та особистого контакту, що дає нам гарний приплив нових замовлень, не дивлячись на малу кількість відвідувачів. Відносини з постійними клієнтами вибудувані на високій довірі до магазину, відмінному сервісі, одним словом - на маркетингу, а не юзабіліті, цінах, дизайні і тд. Про це, - що крутіше дизайн \ юзабіліті або маркетинг, я ще напишу.

Чому ми ще не запустили новий сайт - довгий, приватну розмову.

«Казка брехня та в ній натяк, добрим молодцям урок ...»( с)


Будь-яка модернізація сайту повинна проводитися після глибокого аналізу питання. Постановка завдання, необхідність, способи \ методи, матеріальні і часові витрати, складання ТЗ і НАСЛІДКИ реалізації. Останнє - не просто аналіз і прогноз результату впровадження нового функціоналу. Під час планування необхідно розраховувати наслідки по кожному пункту.

Постановка завдання - від того, на скільки є буде сформульовані завдання, залежить, як легко вона буде вирішена, скільки коштів буде при цьому витрачено. Крім цього детальний опис завдання допомагає бачити більше тонкощів і дрібниць в реалізації, і знаходити нові шляхи її розв'язання під час складання ТЗ. Наслідки поганий опрацювання даного етапу - збільшення часових і матеріальних ресурсів на реалізацію.

Необхідність - а чи потрібні зміни взагалі? На скільки вони рентабельні? Чи є більш нагальні питання? Наслідки - якщо виявиться, що ви вирішували приватну проблему, замість того, щоб вирішувати глобальні питання, в майбутньому створений функціонал може виявитися неактуальним і підлягати ремодернізаціі.

Способи \ методи - шукайте довго, копітко, копайте глибоко, знаходите багато різних способів вирішення поставленого завдання. Підходьте системно до розробки методу розв'язання задачі. Аналізуйте ланки зав'язані на майбутній функціонал. Плануйте, як буде працювати у зв'язці з іншим двигуном новий функціонал. Наслідки - нововведення просто може не вписатися в існуючу систему, якщо розробляти його у відриві від функціоналу всього движка.

Матеріальні та часові витрати - як було вже сказано, можна знайти золоту середину. Потрібно знайти.

Результат впровадження нового функціоналу - як сприймуть його кінцеві клієнти. На скільки буде зрозуміла і доступна для клієнтів нова функція. Наслідки - ігнорування сервісу, погіршення конвертації, втрата грошей.

До чого я взагалі вирішив про це розповісти?


Чесно кажучи, ще рік тому, я не до кінця розумів, навіщо платити професіоналам гроші, щоб вони вирішували твої питання, консультували і проводили аудит. Але все більше заглиблюючись у суть питання, приходить розуміння того, що: «зробити все з самого початку правильно» економить не тільки часу, нервів, а й гроші. Так! Найважливіше - професійне вирішення питання економить гроші. Скупий платить двічі, і кожен новий разів більшу суму.

Ні, я ні в якому разі не закликаю, терміново бігти замовляти аудити, дослідження, бізнес-плани, маркетингові підтримки, що звичайно варто зробити при наявності грошей. Але хоча б поконсультіроваться на предмет елементарних речей. Як показує практика - це дуже актуально, більшість стартапів дивно одноманітні в повторенні одних і тих же помилок ведення бізнесу в онлайн-комерції.

Немає грошей на ЦЕ? А ви рахували? Це ще одна велика проблема - неправильна системи розрахунків рентабельності. Гроші на дизайн + движок підприємці шкодують, уривають де можуть, для того, щоб якомога більше пустити в контекстну рекламу. І при цьому багато хто не розуміють, що мало того, що рекламу запустили безглуздо (у переважній більшості випадків), вона дає малий результат тому, що підготувалися погано. І ось 100 баксів, витрачені з ефективність в 20% (відбиті затр +20%), можна було б витратити раціональніше: 20% бюджету витратити на допомогу фахівця, і потім решту 80% бюджету, реалізувати з ефективністю, як мінімум, в 50% . Контекст взято як найпростіший приклад.

Піст - не щось революційне. Я зайвий раз кликав до тих, хто ще не усвідомив життєву правду цього посту. Повторення - мати навчання

PS хочете довіряйте, хочете перевіряйте

PPS дякую dimansky за зауваження з помилками в тексті
Переглядів: 638 | Додав: w1zard | Рейтинг: 0.0/0

Категорії розділу

Події [3]
Тільки екстренні та надзвичайні новини
Світові події [4]
Останні події, що трапились у світі.
Українські події [8]
Події, які трапились в межах нашої державии, чи стосуються України
Бізнес [3]
Новини та події із бізнес-світу
Наука і техніка [3]
Новини, що трапились у світі науки або технічних досліджень
Спорт [1]
Спортивні новини та досягнення
Культура та мистецтво [2]
Новини культурного та художнього світу
Форма входу

Наше опитування

Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 47

Друзі сайту

Статистика


Онлайн всього: 2
Гостей: 2
Користувачів: 0