Мій сайт
Головна » 2011 » Березень » 15 » Пошта россии - причини проблем зсередини
23:21
Пошта россии - причини проблем зсередини
Кілька днів тому я спілкувався з людиною, що працює в неостанніх посади в одному з відділень EMS Пошти Росії, і, скориставшись моментом, задав питання про причини затримки поштових відправлень.
Причини прості і банальні, як все в Росії. Але я думаю, варто розповісти про деякі подробиці роботи пошти та останні події докладніше. Хабрасообщество (як і всі люди, що користуються поштою) це заслужило.
Розповідь не претендує на повноту, але деякі моменти можуть привнести ясності в ситуацію.


Проблема, як було сказано вище, проста - абсолютно непродумана політика організації в плані використання фінансових ресурсів.

Десь так під новий рік Пошта Росії, і без того зазнає деякі фінансові проблеми, через що багато відділень просто не отримують достатньо коштів для створення нормальних умов праці та найму достатньої кількості співробітників, організовує конкурс «Міс Пошта Росії ».

Все було б добре, якби це було просто веселий захід, покликаний трохи підтримати необхідну атмосферу в колективі Пошти та окремих її відділень в цілому. Але ситуація склалася дещо інша. На організацію конкурсу було виділено кілька мільйонів рублів (у Пошти і EMS банально немає коштів, щоб купити обігрівачі на зиму у відділення в регіональному центрі - люди мерзнуть, половина штату пішла на лікарняний застудженими, якихось 2 тис. рублів виділити керівництво не може на пару обігрівачів). Організовували конкурс так чи інакше співробітники Пошти, менеджери, директори філій, фахівці і т. д. (точного списку не маю, але це не тільки директори і московське керівництво). Крім мільйонних витрат на конкурс, організаторам були виписані не менш значні премії (ага, обігрівач проблема, а кілька сотень тисяч премії того, хто допоміг організувати конкурс - ні). Тобто при всьому нестачі грошей керівництво Пошти примудряється витрачати на зовсім не необхідні речі мільйони. І це тільки один захід. А скільки ще грошей йде у порожнечу?

Природно в певний момент після подібного марнотратства грошова проблема стала гостріше. Людям почали скорочувати оплату праці, при цьому навантаження, обсяги робіт в значній мірі збільшилися. Багатьох це, природно, не влаштувало - з'явився значний відтік кадрів. Навіть у Москві постала проблема з комплектністю штату, чого ж говорити про регіони. Навантаження на тих, хто не зважився звільниться відразу, знову ж таки зросла ще більше.

В одному з регіональних відділень (далеко не найменший за обсягом оброблюваних відправлень) постало питання про відкриття вакансії водія для доставки відправлень. Необхідно було кілька чоловік. Причому робота EMS побудована так, що дрібні регіональні відділення повинні підтримувати центральне відділення регіону - направляти туди свої кадри, допомагати з вирішенням окремих питань і т. д. І що ви думаєте? З виділених людей до відокремлення дійшла лише половина. І це при тому, що штат був укомплектований по мінімуму і у разі хвороби одного співробітника, його нікому замінити.
Природно, при таких справах терміни обробки відправлень розтягуються, як і час доставки до дверей одержувача. І митниця тут зовсім не причому - проблема має місце не тільки в Центрі, а й у регіонах.

Друга причина - логістика та неоптимальні маршрути доставки.
Усі зарубіжні відправлення проходять через Москву. Навіть якщо ви у Владивостоці чекаєте посилку з Японії, спочатку ваша посилка пройде через всю Росію до Москви, буде оброблена там і потім знову піде через всю Росію у зворотний бік. Т. е. очевидна відсутність будь-якої логічною оптимізації доставки.

Третя причина всіх проблем Пошти - організаційна.
Керівництво Пошти Росії і EMS у спробах вивести підприємство на хороший рівень рентабельності поставило практично нереальні плани. І якщо при нормальному робочому процесі та укомплектованості штату доведеться напружитися, але виконати план можна, то в реальності люди, що займають керівні посади в Москві, і відповідальні за певні аспекти діяльності Пошти по всій Росії (а не в окремих регіонах) перешкоджають своїми діями виконанню цього плану. Чи то це пов'язано з професіоналізмом цих співробітників, чи то з плутаниною в робочому процесі безпосередньо в Москві. А швидше за все обидві причини грають свою роль.

Так, московське керівництво до цих пір не може вирішити питання про прийняття посадових інструкцій в регіональних відділеннях. У цілому робота будується так, що посадові інструкції повинні бути розроблені всі там же в Москві, Москва ж приймає остаточне рішення про прийняття тієї чи іншої людини на певну посаду навіть в регіоні. Тим не менш, всю документацію (посадові інструкції, договори тощо) вимагають з керівників відділень, які в свою чергу в ряді випадків цю роботу перекладають на фахівців сортувальних центрів, які взагалі не зобов'язані цим займатися. Тим не менш, підготовлена ??посадова інструкція вирушає до Москви на затвердження і ... зависає там. Ні привіту ані відповіді. Через деякий час Москва знову запитує посадові інструкції та історія повторюється.

Заявки на виділення коштів для найму нових співробітників, закупівлю устаткування і т. д. обробляються місяцями. Причини тут дві - погана організація вирішення подібних питань і некомпетентність окремих осіб, у чиї обов'язки входить обробка та розгляд запитів від відділень. Так, якщо у відділенні не вистачає фахівців для обробки всієї кореспонденції, чекати відповіді і рішення з Москви по виділенню коштів та вирішенню найму чекати доводиться місяцями, а то й затягується до року. Аналогічна ситуація і в інших аспектах виробничої діяльності.

Доходить до смішного зовсім. Співробітників сортувальних центрів позбавляють премій, роблять їм догани за те, що в приміщенні СЦ немає необхідного обладнання, не встановлені сейф-двері в окремих приміщеннях і т. д. Це при тому, що запит на виділення коштів на закупівлю і установку устаткування був відправлений у Москву вперше рік тому і потім його повторювали кілька разів, грошей так виділено і не було, хоча запит дійшов до відповідальних осіб - затвердити всі ніяк не могли.

Крім цього, правила обробки і доставки пошти не змінювалися вже кілька десятиліть. Ні, в 90-х роках звичайно вийшла нова редакція правил. Але фактично вона нічим не відрізнялася від попередньої.

Центр регулярно організовує перевірки діяльності відділень. З першого погляду, все це правильно, адже треба якось контролювати діяльність відділень і філій. Ряд осіб в Москві отримують вказівку зібрати документацію та інформацію про основні показники діяльності з відділень Пошти і EMS, провести аналіз цих показників і надати його керівництву або кураторам регіонів. У теорії знову ж таки правильно. На практиці робиться це так: особа, відповідальна за аналіз діяльності висилає вказівку у відділення Пошти підготувати інформацію про результати діяльності відділення за певний період. Причому приймається інформація зовсім не у вигляді документів і підрахунків кількості відправлень, часу на обробку кореспонденції, її доставку та фінансових надходжень. Відділення саме готує аналіз діяльності та надає інформацію у такому вигляді, щоб аналітику вже нічого не довелося рахувати і аналізувати, а тільки надати роздруківку цього документа кому треба. Т. е. відповідальні за якість і оптимізацію робочого процесу люди просто не працюють, а своїми обов'язками завантажують і без того не справляються в даній ситуації працівників відділень. Звичайно при такому навантаженні і відсутності достатньої кількості кадрів, Пошта просто не може працювати як годиться і в строк вирішувати всі питання.

А у світлі останніх подій (Того самий відтік кадрів, збільшення навантаження плюс постійні нереальні в таких умовах плани і вказівки) у людей просто опускаються руки. Керівництво не дуже-то зацікавлений у вирішенні проблем, а у людей, безпосередньо обробляють пошту або керівних сортувальними центрами, і тим більше вже ніякого бажання що-небудь намагатися змінити на краще - немає. Тим більше при зарплаті менеджера в 7 тис. руб.

У EMS нормальним явищем вважається призначення на посаду керівника центрального регіонального відділення / сортувального центру кого-небудь із знайомих, навіть якщо наперед відомо, що людина не може виконувати свої обов'язки (не тільки в силу відсутності необхідної кваліфікації і досвіду, а й через те, що даний людина зайнята в діяльності іншого підприємства, власником якого є). Власне керівника постійно немає на місці зовсім не тому, що йому доводиться їздити у робочих справах, а тому, що він цілими днями вирішує або особисті проблеми, або проблеми іншої організації. Відповідно, вся робота пущена на самоплив або вирішують абсолютно всі проблеми співробітники рангом нижче.

Окремо потрібно сказати пару слів про навчання фахівців і спроби налагодити роботу відділень. Еталоном якості роботи вважаються відділення в відносно невеликих містах, де 10 осіб вистачає, щоб впорається з наявним обсягом кореспонденції (але не більше). Керівників таких відділень можуть легко відправити в інше місто навчати співробітників місцевого СЦ своєму ремеслу. Причому в цьому місцевому СЦ ті ж 10 - 12 чоловік обробляють в 5 разів більший обсяг відправлень. Але вважається, що в більшому за обсягами оброблюваних відправлень СЦ робочий процес менш адекватний, ніж у маленькому побратимі.
Такими ось сумнівними способами EMS намагається оптимізувати процес обробки відправлень та підвищити якість пропонованих послуг.

Таємнича реорганізація і великі плани керівництва, збудовані в невідповідний момент і без будь-якої підготовки та оптимізації робочого процесу в цілому, тільки посилюють положення справ.

Підсумок:
1. Відсутність поштових правил, які відповідають сучасним вимогам.
2. Відсутність будь-якої логіки в розподілі коштів.
3. Неорганізованість робочого процесу.
4. Брак кадрів.
5. Відсутність продуманих маршрутів доставки кореспонденції.
6. Незацікавленість керівників вищої ланки у вирішенні ситуації, що склалася.
Все це і призвело так чи інакше до нинішньої ситуації з часом доставки пошти в пункт призначення. Затримки відправлень на митниці - лише невміла відмазка.

За словами все того ж співробітника EMS, ситуація з відправленнями у найближчі місяці не поліпшиться, а от найгірше стати цілком може.
Переглядів: 658 | Додав: w1zard | Рейтинг: 0.0/0

Категорії розділу

Події [3]
Тільки екстренні та надзвичайні новини
Світові події [4]
Останні події, що трапились у світі.
Українські події [8]
Події, які трапились в межах нашої державии, чи стосуються України
Бізнес [3]
Новини та події із бізнес-світу
Наука і техніка [3]
Новини, що трапились у світі науки або технічних досліджень
Спорт [1]
Спортивні новини та досягнення
Культура та мистецтво [2]
Новини культурного та художнього світу
Форма входу

Наше опитування

Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 47

Друзі сайту

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0