|
|
Головна » 2011 » Березень » 13 » Поліпшення якості пошуку або суб'єктивізм яндекса?
12:56 Поліпшення якості пошуку або суб'єктивізм яндекса? |
Всі ми давно і багато чуємо від Яндекса про постійне поліпшення якості пошуку. Алгоритми АГС-17 і АГС-30, боротьба з дорвеями і так далі. Багато радіють «хорошою видачу», багато хто плаче про вилетіли сітках своїх говносайт, приносили в світле минуле хороший прибуток. Але так чи ці алгоритми гарні? Не допускають вони помилок? Як Яндекс «чистить» Рунет?
Я займаюся розвитком сервісу «Квартирка» - мережі сайтів, що пропонують каталог квартир подобово в 24 містах Росії. Мета проекту - спростити взаємодію власників квартир подобово зі своїми потенційними клієнтами. Власники квартир розміщують свої пропозиції про здачу квартир з цінами, фотографіями і так далі. Відвідувачі сайту можуть вибрати відповідне їм житло з безлічі варіантів і зв'язатися безпосередньо з власниками. Такий проект дозволяє зробити цей хаотичний ринок цивілізованим, власники знаходять своїх клієнтів, а бажаючі зняти квартиру позбавляються від необхідності платити комісії незліченною агентствам і купувати «кота в мішку».
Проект реалізований на 24 доменах (один домен - одне місто). Вибрати інше місто з домену можна (посилання є), але для уникнення проблем з драконівськими алгоритмами Яндекса блок вибору міста був доданий в тег noindex.
Проте проблем уникнути не вдалося.
Все почалося ще восени, коли 5 міст потрапили під фільтр АГС-17. В індексі залишилися тільки головні сторінки цих сайтів. За виявлення цього факту було написано лист в Яндекс, на що був отриманий шаблонний відповідь: Не всі сторінки сайту, відомі пошуку Яндекса, включені в індекс і ранжуються високо. Їх включення і позиція залежать від якості сайту і його контенту з точки зору користувачів, і багатьох інших факторів. У безліч критеріїв, що відображають якість сайту, входить і розміщення на його сторінках SEO-посилань, що ми вважаємо поганою практикою, такою, що шкодить користувачам пошуку. Варто відзначити, що ніяких SEO-посилань на сайті немає і не було. Причина введення фільтра більш-менш очевидна - 24 домену з однаковим дизайном повз пильного фільтра Яндекса пройти не можуть. Що таке «контент з точки зору користувачів»? Яким чином вони визначили, що він їх не влаштовує? Особисто поговорили з кожним? Я. Метрики на сайтах встановлено не було.
Але так як головна сторінка, яка приваблювала з Яндекса велика кількість відвідувачів, була все-таки в індексі, то введення фільтра неістотно відбилося на роботі проекту в цілому.
Інший серйозний удар Яндекс завдав по проекту 15 лютого 2010 року. 6 сайтiв повністю вилетіли з індексу. На бан схоже не було - сайти чудово додавалися в addurl. Але відповідь Яндекса приголомшив: Після аналізу і класифікації сторінок Вашого сайту наші алгоритми взяли рішення не включати його в пошук. Зверніть увагу, що не всі сайти, відомі пошуку Яндекса, включені в індекс і ранжуються високо. Їх включення і позиція залежать від якості сайту та його контенту. На рішення алгоритму може вплинути використання пошукового спаму, наявність на сайті сторінок призначених для робота-індексатора, а не для читання користувачами, розміщення унікальної інформації та ін фактори. Які правила порушив сайт? Де на ньому розміщений спам, контент для робота-індексатора та інші гидоти? Відповідь Яндекса був такий: Ми не вступаємо в листування з приводу конкретних технічних прийомів на сайті або адрес неякісних сторінок. Будь ласка, уважно ознайомтеся з нашими рекомендаціями: Рекомендації були уважно вивчені, але, зрозуміло, ні під один пункт порушень сайти не потрапляли. Було написано ще один лист, в яких я цитував і коментував правила Яндекса з проханням відповісти по суті або зняти санкції до сайтів. Відповіддю було: Якщо Ви будете розвивати свій сайт для користувачів, розміщувати на ньому унікальну і корисну інформацію, то він повинен буде з'явитися в пошуку. Чудово! «Ви порушили то, не скажемо що, робіть те, не знаємо чого». Сайт досить самодостатній і зручний - ми нерідко отримували позитивні відгуки про нашу роботу, як з боку власників, так і з боку відвідувачів сайту. Яка унікальна й корисна інформація ще потрібна сайту, якщо він і так відповідає повністю всім вимогам відвідувачів?
Трохи статистики одного з доменів:
Як бачите, випадання з індексу Яндекса завдало певної шкоди відвідуваності, але не такий значний, щоб вішати ключку на двері. Про якість контенту говорять цифри - середній час перебування більше 5 хвилин, майже 4 сторінки переглядів на людину в середньому. Для такого сервісу це хороші показники - п'яти хвилин цілком достатньо, щоб вибрати відповідне пропозицію і вирішити.
Чому сервіс, існуючий на 24 доменах, неодмінно є неякісним? Це всього лише форма роботи, не більше того. Яндекс ж, по всій видимості, вважає це дублюванням і повісив ярлик «неякісний». Як визначається корисність сайту для користувачів? Секундний погляд модератора на ресурс? Яндекс бере на роботу кращих у світі маркетологів і садить їх до відділу пошуку і службу підтримки? Чому корисні і відносно якісні ресурси повинні потрапляти під фільтри, настроєні на знищення ГС і дорвеїв з видачі тільки за збігом вкрай суб'єктивних параметрів?
На мою думку, пошукова система повинна надавати можливість пошуку по всіх ресурсів, створених для людей. Вбивати дорвеї і ГС - це одне, а от викидати нормальні «білі сайти» з індексу тільки тому, що фільтри і Платона порахували ресурс "неякісним" і наповненим нецікавим користувачам контентом - це вже зовсім інше.
UPD: Сайти повернулися в індекс =)
|
Переглядів: 406 |
Додав: w1zard
| Рейтинг: 0.0/0 |
|
|
Категорії розділу
Події
[3]
Тільки екстренні та надзвичайні новини
|
Світові події
[4]
Останні події, що трапились у світі.
|
Українські події
[8]
Події, які трапились в межах нашої державии, чи стосуються України
|
Бізнес
[3]
Новини та події із бізнес-світу
|
Наука і техніка
[3]
Новини, що трапились у світі науки або технічних досліджень
|
Спорт
[1]
Спортивні новини та досягнення
|
Культура та мистецтво
[2]
Новини культурного та художнього світу
|
Статистика
Онлайн всього: 1 Гостей: 1 Користувачів: 0
|