Мій сайт
Головна » 2011 » Березень » 14 » Підбір роботи в рунеті
21:43
Підбір роботи в рунеті
В кінці минулого року я, як і багато, залишилася без роботи, але зате з значним кредитом, це підштовхнуло мене до активних дій з пошуку роботи. В один з прекрасних днів я прийшла до кадровику одній компанії, на базі якої було запущено і просувалася кілька інтернет-проектів, в тому числі проект з рекрутменту. На співбесіду на вакансію в цей проект я і прийшла.

Після співбесіди мене попросили підготувати стратегію розвитку для сервісу та способи, якими його можна монетизувати. Незадовго до цього я працювала у фонді, що інвестують в інтернет-стартапи, тому яким чином із завданням впоратися я добре уявляла. Але! Виявилося не все так просто.

Отже, є сайт з певною кількістю зареєстрованих користувачів (за моїми оцінками, близько 100,000). Користувачів, в основному, неактивних.

Що потрібно? Монетизувати сервіс.

У чому проблема? Сервіс неунікальний, нічим у кращу сторону не відрізняється від наявних на ринку. І, значить, потрібно придумати якісь фічі, які будуть настільки цінні для користувача, що змусять його, як мінімум, зареєструвати ще один обліковий запис крім наявного на hh.ru, і може бути навіть заплатити якісь гроші за додаткові послуги.

Перше, що я вирішила зробити, це вивчити ринок, - як наш, так і закордонний.

Ринок рекрутменту.

Сайти Рунета в сфері рекрутингових послуг умовно можна розділити на кілька груп:

Безкоштовні сайти з пошуку роботи (job.ru, rabota.ru)
Сайти з бізнес-моделлю на основі надання платних послуг роботодавцям (HeadHunter та інші),
Сайти з бізнес-моделлю на основі надання платних послуг здобувачам (cvonline.ru та інші), актуальні, до речі, в період безробіття,
Співтовариства в галузі ділових зв'язків і пошуку роботи ( MoiKrug, Executive).

На Заході існує один сервіс, що займає левову частку ринку пошуку роботи - Monster.com (який, до речі кажучи, планував ще 2 роки тому виходити на російський ринок). Ну і звичайно безліч різних конкурентів і конкурентіков.

Стратегія розвитку.

1. Додавання психологічного тестування (на зразок тестів, які пропонуються при співбесіді). Це дозволить роботодавцям здійснювати підбір фахівців роботодавцями не тільки за знаннями й досвідом роботи (як реалізовано на всіх сайтах Рунета в даній ніші), але і за особистими якостями. Реалізувати такий механізм можна надавши можливість користувачам заповнювати самостійно свій профайл, або за допомогою психологічних тестів визначаючи ті чи інші якості людини. Сам по собі досвід роботи не говорить про потенціал людини, наявність ж певних особистісних якостей дозволить підібрати найбільш точно кандидатуру на потрібну вакансію.

2. Трохи змістити заповнення профілю користувача в бік повного анкетного профілю. Головне завдання - залучити користувачів, які не перебувають у процесі пошуку роботи в даний момент (наприклад, фахівці високого рівня рідко шукають роботу - їх зазвичай хедхантити компанії-конкуренти, або робота шукається по знайомих і знаходиться дуже швидко). При цьому зацікавлений в конкретній людині роботодавець зможе зробити пропозицію. Це дозволить відійти ресурсу від позиціонування сервісу в якості бази даних зі «середніми фахівцями» і «некваліфікованими фахівцями» (абсолютна більшість ресурсів Рунета) і змістити його в бік бази даних висококваліфікованих фахівців і їх ділових зв'язків. Жоден із сервісів Рунета не потрапив в дану нішу, про що побічно свідчить популярність LinkedIn серед російських користувачів. Таким чином, вдасться зібрати базу не тільки активних резюме, але й пасивних, а для роботодавця це буде гарним способом підбору всіх цільових кандидатів.
Є також можливі додаткові сервіси, які можна буде реалізувати в рамках проекту в перспективі (статистичні дані за сферами, які цікаві претендентам, визначення «вартості» фахівця і т.д.).

Бізнес-модель.
На той момент мало сенс зосередитися на отриманні доходу від бізнесів - роботодавців, яким можна запропонувати різні додаткові послуги для підбору персоналу (ситуація зараз трохи змінилася):

Розширений підбір людей за параметрами,
Пошук по пасивним резюме,
Вільний пріоритет в базі вакансій,
Платні місця у щотижневій розсилці (на яку підписуються здобувачі), і т.д.

У разі вдалого перепозиціонування в «сервіс висококваліфікованих фахівців» вдасться надавати кінцевим користувачам додаткові платні послуги, серед яких, наприклад:

Розширений профайл користувача з додатковими можливостями,
Запит дружби безпосередньо, а не через знайомих ,
Вільний пріоритет у базі резюме,
Можливість зв'язатися з людиною за певну плату, і т.д.

Всі ці пропозиції, не дуже оригінальні і придумати яку-небудь забійну фішку мені не вдалося, тим не менш робота була виконана, відправлена ??і залишена без відповіді. Доступ до даних мені не надавався, тому сміливо викладаю частина аналізу тут.

Напевно посилання я все-таки викладати не буду. Правда не хочеться робити рекламу людям, чий HR не вважає за потрібне навіть відповісти на лист після виконаної роботи:)

Питання.
Пропоную подумати ось над чим:

Наскільки окупаються зусилля по розкручуванню проекту, який нецікавий користувачам і на який просто наганяє трафік? Згадаймо також проект vspomni.ru.

Які фічі я пропустила, і що можна було б придумати революційного на ринку рекрутменту в інтернеті, адже очевидно, що цей ринок цікавий.

P.S. Судячи з alexa.com відвідуваність сайту не підвищилася, були короткострокові злети, на даний момент відвідуваність сервісу дорівнює тій, яка була рік тому.
Переглядів: 484 | Додав: w1zard | Рейтинг: 0.0/0

Категорії розділу

Події [3]
Тільки екстренні та надзвичайні новини
Світові події [4]
Останні події, що трапились у світі.
Українські події [8]
Події, які трапились в межах нашої державии, чи стосуються України
Бізнес [3]
Новини та події із бізнес-світу
Наука і техніка [3]
Новини, що трапились у світі науки або технічних досліджень
Спорт [1]
Спортивні новини та досягнення
Культура та мистецтво [2]
Новини культурного та художнього світу
Форма входу

Наше опитування

Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 47

Друзі сайту

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0