Усім привіт! Сьогодні ми з alekspi хотіли б розповісти всім про те, як ми відкрили інтернет-магазин ноутбуків, у що нам це встало, які ми бачимо перспективи, які ставимо перед собою цілі, а також розкриємо деякі секрети. Сподіваємося кому-то наш досвід може виявитися корисним і підштовхне до відкриття своєї справи, також будемо раді конструктивних зауважень по сайту, благо, що тут це реально отримати.
UPD: Переніс в електронну комерцію
UPD2: Дякую всім за цінні коментарі. Дизайнер вже працює в поті чола, не шкодуючи олівця свого.
В першу чергу, хочеться сказати, що цей магазин - наш власний бізнес, тому бізнес-план як-такої складався на колінах і носив дуже приблизний характер. Але це не інфантильний проект двох манагером - зараз наша команда по максимуму нараховує сім чоловік. Функціонально це продавець на телефоні, кур'єр, що приходить бухгалтер, маркетолог, програміст, виконавчий директор і директор з розвитку. Ми всі націлені на розвиток нашого проекту, багато чого з того, що ми зараз хочемо реалізувати навіть не обмірковувалося на етапі «планування на колінах». Я кажу про серйозне ставлення до справи хоча б тому, що знаю, наприклад, що GenriX вже давно розробляє бізнес-план інтернет-магазину ноутбуків, але до стадії реалізації навіть не наблизився - аналізує конкурентну обстановку і вартість SEO. Друзі, якщо хочете щось дійсно зробити для себе - треба робити, відкриватися і працювати, а не перераховувати бізнес-план, доводячи його до музейного блиску. Вся справа в тому, що навіть детальний бізнес-план ніколи не замінить досвід реальної роботи. Уявіть собі рядок у бізнес-плані «затримка запуску через кретинізму бюрократичної системи» або «штрафи до податкової через те, що дівчинка, яка формує документи у постачальника - повна дура». Тільки зіткнувшись з цим обличчям до обличчя, розумієш що робити і як подолати це максимально швидко. Ми відкрили сайт за два тижні - в середині березня вирішили, що робимо, до перших чисел квітня виклали на хостинг. Правда, з усією бюрократичною тяганиною відкриття зайняло майже два місяці. З них півтора нас мали в мозок в податковій і банку.
Що ж допомогло нам швидко відкритися?
- Досвід роботи, що називається, «на дядю» в закупівельній структурі Газпрому. (Любителям брати відкати відразу скажу - хрін там!) За цей час вдалося вивчити комп'ютерний ринок вздовж і впоперек. Зрозуміти який постачальник як працює, де можуть прокінуть і куди краще не потикатися. Плюс авторизовані сервіс-центри великих виробників - коли ти приходиш з деякою підтримкою, легше заводяться міцні робочі контакти. Можу сказати, що тепер це наш актив - ми знаємо що ноути, у разі чого, що потрапили від нас в сервіс-центр точно не загубляться.
- Спостережливість. Ми бачили, що творять вітчизняні інтернет-магазини. Як вони втрачають замовлення, як не забезпечують гарантії, як впринципі не реагують на офф-лайн запити. Ми звернули увагу на те, що в більшості магазинів реальна ціна товару відрізняється від ціни на сайті; статус «в наявності на складі» - часто відверта брехня. Ти дзвониш, а тобі кажуть, що якраз такого зараз немає, зате є інший. Це тому, що оновленням даних в каталозі займаються співробітники-лемінги, яким по суті все одно, що і як вони забивають в базу - їм оплачують трудові годинник. Бачачи це все, ми дуже швидко сформулювали декілька основних вимог до по-людськи зручному магазину і постаралися це втілити в готовому проекті.
- Завзятість і передбачливість. Ми чітко розуміли, що перші кілька місяців після відкриття ми будемо працювати в мінус. Моя вам порада - думайте як і на що ви будете жити, доки проект розкручується і набирає обертів. Ми думали, тому зараз не бігаємо в паніці в пошуках грошей, а продовжуємо вкладати в проект.
- Впевненість в успіху. Ринок ноутбуків насправді величезний, є куди рости всім гравцям, особливо якщо у тебе є сильну конкурентну перевагу і фішка. У нас це ціна, людяне ставлення до покупців і швидка доставка.
- Пекельне терпіння і міцні нерви у процесі фіскалізації проекту. Наша держава декларує принцип «одного вікна і п'яти днів», насправді ми відкривали юрособа майже три тижні. Нас зареєстрували, внесли в ЕГРЮЛ, дали свідчення. А хочеш отримати Статут з відміткою податкової (щоб відкрити рахунок в банку) - чекай два місяці. У підсумку довелося прискорити процес, що не безкоштовно. Так, приготуйтеся встряти за термінами і з банками. У тому ж самому Райффайзеном нам все ще роблять рахунок, відмовлятися не хочеться - адже вони майже єдині, хто пропонує еквайрінг через інтернет. Щоб уникнути цього - працюйте з декількома банками, ми за два дні відкрили рахунок у ВЕФК, поки працюємо з ними.
Наші активи і фішки:
- Контакти з великими постачальниками ноутбуків, розуміння принципів їх роботи, вузьких місць і складнощів взаємодії. Саме це дає нам можливість, відштовхуючись від реальної ціни на ноут, пропонувати кращу ціну на роздрібному ринку, а також оптимізувати складську логістику.
- Контакти з сервіс центрами. На щастя, поки звернень з проданим через наш сайт ноутбуків не було. Але дружні ми чинили, систему перевірили.
- Власна система доставки з принципом функціонування: «на наступний робочий день». У Пітері ми розвозимо всі покупки самі, тому що якщо ти хочеш, щоб робота була зроблена добре - зроби її сам. Ми не боїмося працювати руками і ногами, адже у нас є голова.
- Точність каталогу, варіативність пошуку та автоматизація оновлення каталога. Опис кожного ноута підтверджено й забите вручну, це, до речі, рідкість для вітчизняних інтернет-магазинів. Коли у всьому рунеті будуть тільки правильні описи, значить їх вперлися з нашого сайту. Ключові пункти опису, за якими 95% покупців шукають товари - параметр пошуку, все інше гарантовано є в описі. Плюс ми автоматизували те, що можна автоматизувати без втрати продуктивності. Прайси постачальників у нас обробляються не людьми-лемінгами, а програмою.
- Жива людина на телефоні, який знає каталог і може грамотно пояснити що-є що. Живе спілкування навіть в епоху «вебдваноль і екоммерс» ніхто не відміняв.
Чого не варто робити:
- Розробляти власний движок магазину і відкладати запуск, поки не буде готовий супер-пупер креативний дизайн. Ми вважаємо, що запустити магазин стоїть з осудним і зрозумілим дизайном і щільно зайнятися налагодженням роботи. Зараз налагодження в основному пройдена, ми найняли дизайнера, який додасть сайту акуратність і естетичність. Постараємося реалізувати це за місяць. Движок osCommerce, майже шаблонний дизайн, 3 дні роботи і 2000 руб. грошей. Економний, але швидкий і повноцінний старт.
- Розміщуватися в Прайс.ру. За місяць роботи з ними - по людині на добу, дзвінків більше не стало. Ніщо, в порівнянні з вартістю розміщення. За ці 3500 краще купити 1000 переходів з Яндекс.Маркет - в усякому разі це будуть реальні переходи.
- Ігнорувати фіскалізацію. Ті, хто думають, що можна займатися торгівлею через інтернет без каси і друку - свідомо невдахи, яким в бізнес дорога заказана. Ночами ми спимо спокійно.
Багато чого в нашому магазині поки немає. Хоча б навіть системи електронних платежів. Ми працюємо над цим. Будемо раді будь-яких конструктивних (та й деструктивним) пропозиціям щодо Compusale.ru. Ми хочемо і намагаємося зробити його самим юзер-френдлі інтернет-магазином.
А резюмуючи наш досвід, хочеться побажати всім успішної реалізації власних проектів та уникнення будь-яких підводних каменів. Як заповідав нам Richard Branson: «До біса все! Берись і роби! »
|