Мій сайт
Головна » 2011 » Березень » 14 » Як правильно вибрати назву інтернет-магазину
21:51
Як правильно вибрати назву інтернет-магазину
Приказкою "як корабель назвеш - так він і попливе" іноді хочеться знехтувати, здається, ну не актуально часто. Для назви інтернет-магазину актуально на всі 100%.

За створення "правильного" імені маркетингові агентства беруть великі гроші. І є за що! Досить поглянути на критерії, яким повинна задовольняти назва: попадання в ЦА, відповідність товару, складність запам'ятовування, красномовність \ асоціативність, унікальність, стоп-лист.

Не варто махати рукою і вважати, що для ІМ (тут і далі Інтернет-Магазин) всього цього не потрібно. Поганий той солдат, що не хоче стати генералом. Якщо ви хочете відкрити ІМ, щоб вистачало на хліб з маслом, краще навіть не починайте. Але якщо плани амбітні, то до створення імені слід підійти також серйозно, як до вибору движка. Це майбутній бренд!

Дізнатися, що ж криється за переліченими критеріями, і чому за це платять гроші. У кінці поста я дам кілька підказок, як краще придумувати імена.

Хотілося б заздалегідь уточнити, що під словами "ім'я" і "назва" мається на увазі доменне ім'я і назву магазину.

Попадання в ЦА

Гендерна, вікова, соціальна приналежність ЦА. І ціновий фактор.

Ціновий фактор

Назва повинна відповідати рівню цін магазину. Тобто націнка, або ціновий сегмент товару, якщо це luxury товари.

Практично всі інтернет-магазини орієнтовані на середній клас. І мала частина на людей з високим рівнем доходу. Можна навіть сказати, що жоден магазин не орієнтується на людей з низьким рівнем доходу. АЛЕ! і воно велике, все одно всі клієнти діляться на 3 категорії виходячи з цінової політики магазину: "низька ціна" (хочуподешевле), середня ціна (не ганяються за низькою ціною), висока ціна (пофігу на ціну, головне сервіс і якість)

Якщо ми говоримо про бренд ... добре, не будемо забігати так далеко. Якщо ми говоримо про позиціонування свого магазину в певної цінової категорії, то назва має передавати клієнтові відчуття ціни. Сперечатися не варто, ось простий приклад:

Назви для магазинів годин "Noblesse" і "Секунда". Чи варто говорити, де продаються елітні годинники, за високими цінами, а де ті, що подешевше? "Noblesse" - величаво, пафосно, дорого. "Секунда" - нічого особливого, просте назва говорить сама за себе.

Якими ж характеристиками повинні володіти Назви для різних цінових категорій?

Назва для магазину-дискаунтера (товари з низькою націнкою) може / повинен бути простим, грайливим, жартівливим, повсякденним.

Назва для магазину з високою націнкою або торгує дорогими товарами, назва повинна бути пафосною, багатим, помпезним, епатажним (але тільки не vip, elit, premium)

Для середньоцінових магазинів підійдуть нейтральні імена. Воно ж, до речі, використовуються для магазинів, які орієнтуються на всіх, а точніше не виділяють клієнтів за рівнями доходів.

Все таки хочеться сказати небагато про брендування. Майбутнє онлайн-комерції прийде до цього.

ІМ мають деякий психологічну перевагу перед оффлайн-магазинами. Є така категорія клієнтів, яка боїться дорогих магазинів, боїться спілкуватися з консультантами (цього не уникнути в дорогих, гарних магазинах). Таких, переважно більше серед клієнтів із середнім і вище середнього рівнями заробітків. Для них ІМ - найоптимальніший варіант, тому що зводить до мінімуму живий контакт і нівелює незручне почуття. Хороші фахівці про це знають, і вони можуть мені заперечити, що для ІМ можна сміливо вибирати якесь пафосна назва, заодно прихопіть пихатих клієнтів з невеликими статками.

Але назва - це бренд! Бренд завжди повинна позиціонуватися, якщо ваш магазин з високими цінами або дорогим товаром, то оформлення і позиціонування повинні бути відповідними, залучати свою ЦА. І навпаки, магазин який робить наголос на низьких цінах має у своїй рекламі це підкреслювати. Коли обороти подібних компаній великі, тоді виділення цільової аудиторії із загальної маси за допомогою сприйняття бренду відіграє важливу роль. Саме воcпріятіе бренду починає грати роль і тут без відповідної назви нікуди.

Стривай приклад. Магазин електроніки з низькими цінами Rozetka. Жартівливу назву, яка претендує на простоту, і розташовує до того, щоб закріпитися в умах аудиторії як "низькі ціни". Маркетологи компанії підкріплюють асоціації з назвою відповідної рекламою (лівий банер), приклад 2 і логотипом.

Гендерний фактор

Тут гранично ясно. Жінкам - ніжні, красиві назву, можна навіть сексуальні і кокетливі. Чоловікам - строгі, мужні, надійні (асоціюються з надійністю)

Віковий фактор

Серед клієнтів ІМ, особисто я, виділив би три вікові аудиторії. Підлітки (до 21 року), молодь (від 21 до 30) і середній вік (від 30 до 45).

Так само варто враховувати, що інтернет - середовище для молодих і активних людей. Середній вік "інтернетчика" 27-30 років. Але все-таки досить багато користувачів старше цього віку і вони користуються інтернет-магазинами.

Середній вік, здавалося б, він же середній! Можна в назві не акцентувати даний факт. Проте ж, необхідно утриматися від гучних і викликають імен. "Середнячки" - люди старше 30 років, в більшості випадків воліють гармонію і спокій. Відповідно і назви повинні бути такими ж.

Молодь - найбільша і активна аудиторія. В аудиторії ходять свої лексичні нововведення і правила, свої сленг, які можуть грати роль. Звичайно, важливо не переборщити у використанні сленгів. Розмір аудиторії може зіграти і ведмежу послугу: користувачі у віці від 22 до 30 років мають занадто багато різних переваг, тому необхідні додаткові дослідження аудиторії і накладення факторів (про це нижче)

Підлітки - теж сприятливе середовище зі своїми смаками. Але куди простіше, ніж молодь. Беріть викликають назви з лексичного вжитку представників аудиторії. Не прогадаєте в 90% випадків.

Соціальний фактор

Якщо розгорнуто: належність яких-небудь соціальним групам по різноманітним ознаками: релігія, суб-культури, спосіб життя, хобі і тд.

Не буду глибоко копати візьмемо суб-культури та напрямки

Рок-атрибутика, Спорядження для екстремального спорту, магазин емо. Траплялися на очі магазини для готів, і для арабських жінок у Москві.

Відмінності і особливості соціальних груп повинні відкладати відбитки на назви магазинів.

Пряме попадання назвою в ЦА робить магазин ближче до аудиторії. "Своїм" серед інших, особливо для соціальних груп.

Відповідність товару

Найважливіший критерій! якщо не найважливіший.

Ділиться на два фактори:

Відповідність характеру товару

Характер імені повинен відповідати характеру товару. Парфуми - ніжність, нижня білизна - сексуальність, електроніка - електроніка:), квіти - красу, сексшоп ... ну в загальному ви зрозуміли. Будь-яке слово, які ви будете використовувати в імені, має передавати характерні для товару емоції.

Безглуздо виглядали б мужні назви з товарами з магазинів нижньої білизни.

Красномовність імені

Асоціативність імені з ключовими описовими характеристиками товару.

Можна поділити на два різних підходи:

1. Використання синонімів назви товарної категорії. Чому синонімів, а не прямі назви, читайте в "стоп-листі". Такий підхід дозволяє розповісти аудиторії про пропонований товар виходячи з назви та не вдаючись до слоганам. Як в контекстній рекламі - використовуйте ключові слова в заголовках і текстах оголошень. Зазвичай використовується в зв'язці з ще якимсь словом або приставкою. Наприклад, "bt-parfum". Крім усього, використання ключового слова в Назві допомагає в seo-оптимізації.

2. Використання в Назві асоціативних слів. Як було сказано вище, слова повинні характеризувати емоції викликаються товаром, а підхід заснований на поєднанні характеру слів і асоціативності їх з товаром.
Ламати голову для прикладу не хочу, візьму свій. Я придумував нову назву для свого магазину. Воно повинно поєднуватися з парфумерією та косметикою - ніжністю і красою. Приходили в голову captivate, fragrance, деякі жіночі імена, іноземні переклади російських слів: аромат, спокуса, ніжність, запах і тд.

Складність назви

Або в народі: "як просто запам'ятати назву".

Простота Назва напряму впливає на те, як часто до вас будуть повертатися клієнти. Я б доповнив ще орфографічну та лексичну грамотність Імені. Іноді попадаються мутанти:)

Складність Назви впливає так само на seo-оптимізацію. Проблема в тому, що вгадати неправильне або невдале слово навіть через пошуковик буде складно - він не підкаже. Доведеться перебирати всі можливі варіанти слова в текстах по сайту або в тегах. Гемор пристойний.

Але знову ж таки, можливість \ спроба знайти коряве Назва пошуком не відміняє той факт, що Ім'я магазину взагалі згадають, але якщо і згадають, то не факт що помилившись, почнуть шукати.

Beautyk - жахливу назву, чи не так? Запитали мене: "як назва?". Я нарахував десять можливих варіантів написання. А правильно має бути так: "Beautique". Хоча і правильний варіант з першого разу мало хто здогадається набрати.

Унікальність

Шукайте назва, якої немає на ринку: асоціації, схожість - все може мати значення. Назва повинна бути унікальним і не схожим ні на одне інше, ні в одному оці.

Унікальність - це ще й оригінальність назви, креативність. На скільки тонко, але все-таки ясно Назва відображає суть вашої пропозиції. Чим унікальніше, тим складніше його підробити або клонувати недобросовісним конкурентам.

Багатоваріантність

Багатоваріантність написання назви сприяє появі клонів. Тут вже, як кажуть, гріх не скористатися недобросовісним конкурентам.

Багатоваріантність виникає через такі фактори:

особливості транслітерації російських слів в англійські. "Скринька" - larec, larets. Перший домен - мій, другий чужий (в доменній зоні com.ua), тому що на перший я до сих пір не поставив магазин, то забув зареєструвати другий, ось результат. Це приклад, який одразу сплив. Таких прикладів безліч.
Граматика іноземних мов. Приклад в моєму пості 10 страшних помилок, пункт перший.
Дефіси. В наведеному вище прикладі знайдете підтвердження.
Використання закінчення "s" множини в англійській мові або слова множини у вітчизняному. Подарунок, подарунки - gift, gifts.

Мовні особливості

При створенні доменного імені слід пам'ятати, що далеко не багато громадян пострадянського простору знають англійську або якісь інші іноземні мови. Але чомусь про це частенько забувають і використовують у назві складні для нашого сприйняття слова.

Boutique.ru, наприклад. Не знаю, про що думали власники магазину. Але впевнений, що витрачають добрі пару сотень баксів на утримання "штату" схожих доменів. Або "штатом" користуються конкуренти.

Мовне питання проблематичний навіть не стільки в написанні, іноді пошукові системи підказують правильний варіант, скільки в запам'ятовуванні назви домену та магазину.

До речі, запам'ятовування домену може посилювати і такий факт. Менеджер на дзвінки відповідає: "Інтернет-магазин бутік (Boutique), здрастуйте". І що по вашому, потім в пошуку будуть вводити клієнти, запам'ятаєте назву?:)

Ще одна мовна особливість, що стосується країн СНД, - використання слів транслітерації. Тут важливо пам'ятати не тільки, як правильно пишеться слово в транслітерації, але і як пишуть дане слово більшість ваших потенційних клієнтів. Складнощі можуть виникати з літерами "ш", "щ", "ж", "я". Остання, хоч і відомо, але пам'ятайте, що багато клієнтів погано знайомі з транслітерацією. Так що, навіть більш прості й відомі аналоги наших літер можуть викликати складності у людей.

Стоп-лист

Я раджу утримуватися від використання в Назві деяких приставок або слів.

1. Приставки top, vip, elit, best і тд, що вказують на якусь чудову ступінь. Банально, нерозумно, замилен, дратує. Мій магазин не виняток, я знаю, але не знав 3 роки тому)

2. Приставка shop. Не на стільки дратує, але вже замиленою. До того ж приставка shop збільшує варіантність написання Імені. Giftshop, gift-shop, shopgift (ви не смійтеся - ідіотів багато), giftsshop - таке легко може бути.

3. пряма згадка назви товарної категорії. Gift, parfum, book, CD, DVD і тд (включаючи транслітерації). Є звичайно винятки, наприклад bambook, але лише підтверджує правило.

Перетини факторів
або превалювання одних факторів над іншими.
Деякі фактори перетинаються в своєму впливі на назву компанії \ доменного імені. Я поясню прикладами.

Товарний фактор перетинається з Ціновим. Особливо актуально, коли товари самі по собі дорогі.

Іноді Ціновий фактор превалює над Товарним. Наприклад, якщо треба підкреслити низькі націнки, приклад все той же - Rozetka.

Товарний фактор у деяких випадках превалює над Віковим. Парфумерія, селективна (елітна), незалежно від ЦА, товар сам по собі "елітний", і не може асоціюватися з молодіжними, сленговими, жартівливими і тд, назвами.

Продовжувати можна довго, головне запам'ятати це правило і використовувати при створенні імені.

Підказки

Є кілька способів і хитрощів, як підібрати Ім'я магазину і уникнути проблем у майбутньому.

1. Іноді Ім'я можна знайти серед назв товарів. Не дарма ж хтось вже ламав голову над назвою товару і використовував для нього характерні слова. Ви можете скористатися ними, але тільки в тому випадку, якщо використовувати загально-лексичні слова використані в назві товару.

2. Реєструйте Назва в декількох доменних зонах. Навіть якщо назва унікальне, його можна зареєструвати в декількох доменних зонах, чому не забаряться скористатися ваші конкуренти.
В Уанеті, є доменна зона UA предоставляющаяся для торовий марок. Якщо Назва магазину унікальне і майбутнє амбітно, рано чи пізно доведеться реєструвати ТМ. Інакше це можуть зробити конкуренти і відібрати ваше ім'я. Якщо буде зареєстрована ТМ, то реєстрація вашого Ім'я буде заборонена в інших зонах.

3. Часті помилки в написанні доменів. У приклад аromart.kiev.ua і aromat.kiev.ua. Два різних магазину. Але перші зареєстрували свій домен, тому що другий був колись дуже популярний, і багато хто, в тому числі і я, іноді допускають помилку - "r" перед "t".

4. Не забувайте реєструвати варіантні написання вашого домену.

5. Використання назв померлих, але відомих брендів. Наприклад в Україну роки 2 тому помер бренд L `Escale (Лескаль). На жаль, зайнятий.
Пам'ятайте! Клонами доменних імен можуть користуватися в різних цілях. Пощастить, якщо у вас просто будуть відбирати замовлення, не пощастить, якщо домен буде використовуватися для дискредитації вашого бренду

Якщо у вас є будь-які доповнення до моєї статті, буду радий почути.
Переглядів: 6031 | Додав: w1zard | Рейтинг: 5.0/1

Категорії розділу

Події [3]
Тільки екстренні та надзвичайні новини
Світові події [4]
Останні події, що трапились у світі.
Українські події [8]
Події, які трапились в межах нашої державии, чи стосуються України
Бізнес [3]
Новини та події із бізнес-світу
Наука і техніка [3]
Новини, що трапились у світі науки або технічних досліджень
Спорт [1]
Спортивні новини та досягнення
Культура та мистецтво [2]
Новини культурного та художнього світу
Форма входу

Наше опитування

Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 47

Друзі сайту

Статистика


Онлайн всього: 2
Гостей: 2
Користувачів: 0