|
|
Головна » 2011 » Березень » 13 » Інформація з яндекс.субботніка
13:12 Інформація з яндекс.субботніка |
Постараюся без жодних емоцій розповісти що я дізнався на семінарі Яндекса 18 квітня.
Спочатку висновки, а потім докладніше про кожен доповіді.
Висновки:Я не пошкодував, що з'їздив на семінар. Задав запитання й отримав відповіді. Через доповідей їздити не варто, але варто їздити для можливості поставити важливі питання в перервах. Люди були всі адекватні.
Фотографій не буде. На першому ж знімку в приміщенні спалах посадила акумулятори, а запасні я забув. Закон Мерфі в дії. ;-)
Кінь тут не просто так, про неї я пишу в кінці статті.
Далі: опис та висновки по кожному з доповіддю, побажання організаторам.
1. Пошук по сайту засобами ЯндексаБогдан Гаркушин
Вступний доповідь для тих, хто взагалі не знає які засоби пошуку по сайту є у Яндекса. Доповідь в принципі непоганий, але не до місця. Переважна більшість прийшли були вебмайстра, досвідчені вебмайстра і тому подібні кваліфіковані люди, які чудово знають як Яндекс може шукати по сайту. Тому вони прийшли. Це і показали питання: всі задані питання були за специфічними моментів Яндекс.XML, Яндекс.Server ніяк не згадуються в доповіді.
З доповіді я дізнався:
- Що зараз Яндекс оцінює інтернет в 60-70 Тб. Три роки тому Гугль говорив, що у них 20 Тб. Добре узгоджується, експонентний ріст.
- Яндекс.Server як погано шукав англійською так і не буде поліпшуватися в доступному для огляду майбутньому.
Я їхав саме через цієї доповіді. Доповідь виявився просто втратою 45 хвилин, але я поставив питання, що цікавлять у перерві і отримав відповіді, спасибі Богдан.
Інформація: 1 Корисність: 2 (отримав би п'ятірки на який-небудь оглядово-рекламної конференції)
2. Сервіс перевірки орфографіїОлексій Байтін, Олексій Осипов
Представили бета-версію перевірки орфографії. Всіляко хвалили її і лаяли конкурентів у кращих традиціях буржуйських презентацій. (Все, як у людей ;-) З реклами, як побічний продукт, можна було витягти інформацію про основні функції та характеристики сервісу.
Я дізнався, що:
- Є перевірка російської та англійської одночасно.
- Великий словник, Яндекс викупив / ліцензував словник Орфо (який використовує Микрософт у Ворді) і розвиває його, хоча поки незначно.
- Зараз (поки бета) стоїть обмеження обсягу перевіряється тексту в 1500 символів (з варіаціями).
Показували прототип на TinyMCE (такий вбудований в сторінку редактор на жаваСкріпте). Подумую: а чи не застосувати чи цю перевірку орфографії і TinyMCE у своїх проектах.
Інформація: 3 (хоча доповідь неабияк розтягнутий) Корисність: 4 (найкорисніший доповідь)
3. Розумні підказки при пошуку по сайтуАртем Ворожцов
Анонс технології Яндекса для завантаження і показу результатів пошуку в той же час, коли користувач друкує запит; як зараз підвантажуються варіанти пошукових запитів.
Технологія не просто сира, а дуже сира; по-моєму: пре-альфа. Все це зрозуміли. Я не вводив в оцінках доповідей параметр «якість презентації», але це був самий провальний доповідь. Доповідач неабияк хвилювався (єдиний з усіх), хоча в перерві цілком вільно спілкувався з народом. Нічого страшного, досвіду набереться. Але хвилювання доповідача було не найгірше. Сама технологія ентузіазму не викликала. Самий усипляючий доповідь. Народ трохи прокинувся на картинках і прототипі, з ввічливості розпитати. Але крім того в доповіді було повно грубих смислових помилок. (Приклад: пропозиція прибрати кнопку «Знайти».)
Інформації практично не отримав (анонс запам'ятав), лише кілька ідей виникло з приводу жаваСкріпта.
Інформація: 2 Корисність: 1
4. Алгоритм пошуку фраз в документахДмитро Агафонов
Єдиний не рекламний і самий технічний доповідь. Є завдання: для якоїсь веб сторінки підібрати ключові слова (і відповідно оголошення) Яндекс.Директа, Яндекс.Маркет. Дмитро розповів загальну суть основного алгоритму (розріджений інтервал пошуку). Не просто розповів, а досить добре, в картинках, довго розжовував. Тільки в мене склалося враження, що з усього залу доповідь зрозуміли чоловік п'ять.
Я дізнався, що:
- У директ + маркеті 3-4 млн фраз.
- 120 млн вебсторінок, де вони встановлені.
- Обмеження на роботу алгоритму 20 мс.
- (Ну, і сам алгоритми, зрозуміло)
Це був найцікавіший і в той же час абсолютно даремний доповідь. Наведений алгоритм може бути цікавий програмістам або студентам, а використовувати його навряд чи доведеться, тільки якщо виникне подібне завдання. Якщо ви відрізняєте + + k від k + +, то качайте відео, коли викладуть, цікавий доповідь, самий стоїть, щоб завантажити і подивитися.
Інформація: 5 Корисність: 1 (самий непотрібний)
5. Як працює пошук по блогахАнтон Волнухін, Роман Іванов
Рекламно-просвітницький доповідь про пошук по блогах. Досить якісний і найбільше відповідав аудиторії. У програмці було написано «як влаштований пошук по блогах», але про внутрішній устрій пошуку як раз не говорилося, доповідь насправді про те як працює пошук по блогах: з якими інтервалами індексує, хто потрапляє в топ, з якими блогосервісах які угоди.
Я дізнався, що:
- У Яндекса угоду з ЖЖ (та іншими): як тільки ви опублікували чого, ЖЖ сповіщає Яндекс, і пошук по блогах індексує нову публікацію.
- Якщо публікація один раз потрапила у відкритий доступ, то вона збережеться в пошуку по блогам скільки б ви не робили її закритою. (Якщо вже дуже треба зробити закритою, то пишіть на підтримку пошуку по блогах)
- У блогах 1 млрд публікацій, це 1 / 5 всього рунету, але самі публікації дуже маленькі.
- З одного блогу тільки один запис може бути в топі.
- Топ оновлюється кожні 20 хв.
- Публікації не старше 8 годин мають подвоєний рейтинг.
- Як тільки публікація потрапляє на головну вона починає втрачати (расходивать) рейтинг щогодини.
- Коментарі Хабра пошук по блогах індексує, а самі статті - немає.
Інформація: 3 (інформації було начебто не мало, але на перевірку вона вся якась дрібна і малозначна) Корисність: 2
Побажання організаторам
- Дуже хотілося б поділу семінару на пару-трійку більш вузько спрямованих (targeting):
- Для вебмастера. Цей семінар передбачався ж для вебмастера? Ну, і ось. Зробили б першу доповідь конкретно для вебмайстра. Як найкраще застосовувати (best practices), масштабування, нетривіальні приклади (про які якраз і запитували на перерві). І інші доповіді такими ж.
- Технічний. Аналог Google tech talks. Четвертий доповідь чудовий, підходить (трохи розширити і поглибити). Ну, і подивіться Google tech talks по-моєму у них гарний формат. 1-2 великих виступу, не цілий день.
- Для людини, що приймає рішення. (Технічного директора, директора, начальника відділу і т.п.) З цієї точки зору мене цікавить які проблеми вирішує технологія, коли і на яких умовах я зможу її використовувати. Ідеальним прикладом тут вважаю семінар IBM для директорів. 15-20 хв доповіді, без води, все у справі (але з часткою реклами, зрозуміло), 3 години.
- У всіх буржуйських презентацій є обов'язковий слайд про плани. Ось у наступному кварталі ми зробимо це, через півроку це, через рік це. (Roadmap) Ви будете сміятися, але він потрібен. Щоб приймати рішення за технологією, потрібно знати приблизно коли і що буде.
Off-topic
- Мене приємно здивувала маленька затримка початку семінару, всього 4 хвилини.
№ доповіді |
Затримка початку (хв) |
1 |
4 |
2 |
4 |
3 |
5 |
4 |
16 |
5 |
6 | Зате скрізь були затримки, і в цьому нічого хорошого.
- Може якась особливо темна хмара знайшла на сонце, але коли я їхав, що туди, що назад, я не бачив покажчика на Яндекс. Весь район забудований однотипову старими будівлями червоної цегли. Яке вибрати - невідомо. Стрілки на воротах видно тільки з пари метрів.
Якщо б я не знав, що на вході повинні стояти коні - то спізнився б. Приїхав за 5 хвилин до початку.
(Перекази свідчать, що двох коней купив директор Яндекса на благодійному аукціоні і з тих пір вони охороняють ворота)
Як ви в Яндексі ставитеся до ідеї розмістити величезними літерами на даху слово Яндекс? Реально спростить навігацію, ну і реклама. (А у Рамблера є величезні сині літери)
- Коли трапилися неполадки перед четвертим доповіддю, провідному Тимуру, а також Антон Волнухін і Роману Іванову довелося чверть години розважати публіку зі сцени. До них приєднався ще один співробітник, в залі пролунали приглушені вигуки: «Бобук. Бобук! »
Я не знав що таке Бобук, але подумав, що це якийсь знаменитий блогер. Так і виявилося. З аудіо ухилом. Бобук = псевдонім Григорія Бакунова. У спілкуванні після доповідей залишив враження адекватної людини.
Я дізнався хто такий Бобук.
ВисновокСпасибі хлопцям за доповіді та організаторам.
|
Переглядів: 638 |
Додав: w1zard
| Рейтинг: 0.0/0 |
|
|
Категорії розділу
Події
[3]
Тільки екстренні та надзвичайні новини
|
Світові події
[4]
Останні події, що трапились у світі.
|
Українські події
[8]
Події, які трапились в межах нашої державии, чи стосуються України
|
Бізнес
[3]
Новини та події із бізнес-світу
|
Наука і техніка
[3]
Новини, що трапились у світі науки або технічних досліджень
|
Спорт
[1]
Спортивні новини та досягнення
|
Культура та мистецтво
[2]
Новини культурного та художнього світу
|
Статистика
Онлайн всього: 1 Гостей: 1 Користувачів: 0
|