Мій сайт
Головна » 2011 » Березень » 14 » Електронний бізнес 2.0
22:47
Електронний бізнес 2.0
Електронний бізнес 2.0
Що ми знаємо про електронному бізнесі? Корпоративний сайт - це вже електронний бізнес? А інтернет-магазин? Спробуйте зробити запит в пошукових системах, і ви багато дізнаєтесь про центри електронного бізнесу, але знайти інформацію про сам електронному бізнес виявиться не так вже й просто. Більшість веб-розробників і раніше обмежуються шаблонними рішеннями: представницький сайт, каталог, електронний магазин і т.д. Але чи достатньо того, щоб побудувати ефективні рішення для електронного бізнесу?

Перш за все, давайте глянемо - на кого може бути спрямований електронний бізнес. Сьогодні відома класифікація, згідно з якою інтернет-рішення може бути орієнтована на ведення бізнесу з споживачами (B2C), з співробітниками усередині компанії (B2E), з іншими компаніями (B2B), на транзакції між компаніями та державними організаціями (B2A/B2G) і на бізнес між клієнтами (C2C). Теоретично існує також і категорія C2A для забезпечення транзакцій між споживачами та державою. Далі електронний бізнес також може бути класифікований за такими категоріями як: внутрішні бізнес системи, корпоративні комунікації та взаємодія, електронна комерція.

Електронна комерція, як правило, представлена ??рішеннями типу інтернет-магазин, системи управління логістикою, онлайн маркетинг та іншими. Вона може бути орієнтована як на споживачів (B2C), так і на інші компанії (B2B). У першому випадку виділяються три базових моделі: модель, заснована на рекламі, модель, заснована на спільноті і модель, заснована на винагородах. В даний час у рішеннях для електронної комерції активно застосовуються міжнародні стандарти UN / EDIFACT, що дозволяють забезпечити «простежуваність» товарів, уніфікацію їх номенклатури, синхронізацію баз даних та інше.

Для забезпечення взаємодії в рамках простору електронного бізнесу компанії використовуються такі технології як голосова телефонія, голосова пошта, Email, веб-конференції та контент-орієнтовані інтернет-рішення.

Внутрішні бізнес системи базуються на додатках типу CRM (управління взаємодією з клієнтами), ERP (планування ресурсів підприємства), EDM (електронний документообіг), HRM (управління персоналом). В електронному бізнесі стають традиційними також і системи управління знаннями (Knowledge Management), системи навчання (e-Learning)

Як бачите, ми навряд чи можемо говорити про повноцінний електронному бізнесі, коли компанія має лише одне-два інтернет-рішення, «відірваних» від корпоративної інформаційної системи. Схоже що досягнення реального ефекту, по-принаймні для великих і середніх компаній, можливе лише шляхом розгортання корпоративних інформаційних систем на базі Веб.

Чи це так? Давайте звернемося також до новітніх тенденцій на світовому ринку веб-розробки, охрещених з легкої руки Тіма О'Рейлі як Web 2.0. Перш за все, Інтернет починає розглядатися як єдина платформа. Це щось на зразок глобальної операційної системи, додатки якої - веб-сайти. Тут принципово те, що доступ до будь-яких додатків цієї всеосяжної платформи здійснюється за єдиними принципами, через веб-браузер. Причому, для користувачів цієї платформи абсолютно не важливо на якому апаратному забезпеченні працюють і де географічно розміщені програми платформи.

Інтернет як платформа

Таким чином, ми бачимо, що інформаційний простір електронного бізнесу компанії також представляється у вигляді платформи, що включає як програми електронної комерції і системи взаємодії, так і додатка внутрішніх бізнес-систем. Тобто користувач корпоративної інформаційної системи на базі Веб повинен мати можливість працювати з додатками системи, незалежно від того, де він фізично перебуває: у віддаленому офісі, в іншій країні, будинку або навіть в літаку. Більш того, не має особливого значення та пристрій, за допомогою якого він буде працювати, якщо воно має веб-браузер і можливість доступу в Інтернет. Даний підхід поки ще походить на ідеалістичну утопію, проте повсюдне поширення технології SOA (сервіс-орієнтованої архітектури) робить описану модель не тільки реальною, але і очевидно стандартною в найближчому майбутньому. З'являється все більше компаній, що спеціалізуються в області веб-інтеграції. Вони фактично організовують програмні мости між веб-додатками і бізнес-програмами локальних мереж компанії та її партнерів. Таким чином, існуючі програми локальних інформаційних мереж стають додатками Інтернету як платформи.

Тенденції електронного бізнесу, форсовані технологіями Web 2.0 настільки змінили принципи корпоративної взаємодії, що отримали власне визначення Enterprise 2.0. Вони втілюють в електронному бізнесі ідею спільноти користувачів, що стала домінантною у минулому році. Дана ідея базується таких положеннях Web 2.0 як архітектура заохочення користувачів до участі (architecture of participation) і принцип володіння власними даними в рамках програми.

Залишилося змішати всі інгредієнти, щедро присмачити RIA (технологія збагачених інтернет-додатків) і voila - ось він ефективний електронний бізнес, електронний бізнес нового покоління.
Переглядів: 612 | Додав: w1zard | Рейтинг: 0.0/0

Категорії розділу

Події [3]
Тільки екстренні та надзвичайні новини
Світові події [4]
Останні події, що трапились у світі.
Українські події [8]
Події, які трапились в межах нашої державии, чи стосуються України
Бізнес [3]
Новини та події із бізнес-світу
Наука і техніка [3]
Новини, що трапились у світі науки або технічних досліджень
Спорт [1]
Спортивні новини та досягнення
Культура та мистецтво [2]
Новини культурного та художнього світу
Форма входу

Наше опитування

Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 47

Друзі сайту

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0