Мій сайт
Головна » 2011 » Березень » 14 » Електронна торгівля: готувати антикризовий пиріг треба разом
22:14
Електронна торгівля: готувати антикризовий пиріг треба разом
Четверта щорічна конференція «Електронна торгівля» у четвер відкрилася з тригодинного круглого столу, цілком присвяченого фінансовій кризі і його можливих наслідків для галузі. З приводу наслідків думки учасників розійшлися: від похмуро-жартівливого «пропоную і далі жити в кредит і не віддавати - банки розоряться і вас шукати не стануть» віце-президента eHouse Андрія Хромова до «завдяки кризі, ми будемо поліпшуватися і підвищувати якість обслуговування» маркетинг -директора Softkey Тетяни Цвєткової.

Але загальний вектор обговорень першого дня конференції непохитно кинувся у бік суцільного позитиву, який принесе в електронну комерцію криза. Федір Вірін, керівний дослідженнями в Mail.ru і Асоціації «Інтернет і Бізнес» (АІБ), показав презентацію, яка зафіксувала точку збірки для тих, хто готовий готуватися до кризи. Рано чи пізно, вважає Федір, «довге плече» кризи вдарить і по середньому та малому e-бізнесу. Але хороша новина в тому, що люди не перестануть купувати в інтернеті і не змінять звичним магазинах. Вони просто зменшать свої звички до дорогих товарах.

Був запропонований і рецепт «антикризового пирога»: об'єднання, популяризація електронної торгівлі в масах, боротьба за нових і утримання старих клієнтів за допомогою роботи над якістю послуг і, нарешті, готовність у будь-який момент застрибнути на хвилю підйому, яка повинна прийти після спаду. У тому, що гравцям ринку потрібно консолідуватися, Віріна підтримує і президент АІБ Олексій Бєляєв.

Проте ні підйому, ні спаду, поки немає навіть на обрії (якщо вважати горизонтом сезон новорічних свят). Олексій Басов, який «трошки« Бігун », трошки Фінам», говорить, що компанії з портфеля інвестфонду продовжують рости, та й взагалі немає у них ніякої кризи. Спад може торкнутися тільки великий бізнес, який оперує великими обсягами позикових коштів. У реальному секторі економіки, і серед порівняно невеликих електронних торговців «нічого не відбудеться», додає він.

Роман Горшков, завідувач онлайн-бізнесом «Ельдорадо», теж вважає, що принаймні до Нового року можна продовжувати спокійно працювати. А потім з'явиться шанс «от'есть частку у офлайнових магазинів», за рахунок стагнації останніх. Тут з ним погоджується президент РАТЕК Олександр Оніщук: «в умовах дефіциту коштів темпи розширення торгових мереж абсолютно точно сповільняться, що позитивно позначиться на онлайні».

«Але гроші вперед!»

Що стосується електронних платіжних засобів (ЕРС), криза їх ніяк не торкнеться, тому що вони - «не сполучені з банківською системою судини», вважає директор із зовнішніх зв'язків Webmoney Transfer Петро Дарахвелідзе. «У нас нульова кредитна заборгованість, ми працюємо повністю за передоплатою», обгрунтував він свою позицію.

«А кредитні карти - погано їм буде», - закотив він традиційну бочку від Webmoney в картковий город. «Зараз електронні гроші рахують таким сурогатом. А коли власник картки не зможе їй розплатитися - ось тоді сурогатом стануть вже ці, реальні, гроші ».

З Петром, втім, не погодилися б учасники круглого столу, цілком присвяченого платіжним системам. Пост про нього - трохи пізніше.

Мир, труд, скорочення

Протягом всього круглого столу не було, напевно, ні одного спікера, який не потирав б досить руки в передчутті появи на ринку величезної кількості вільної робочої сили. Потрапили під скорочення програмісти, верстальники, дизайнери і т. д., вишикуються в чергу на кожну вакансію в вижили компанії. А ті, у свою чергу, зможуть нарешті знизити ставки зарплат і тим самим значно зменшити витрати. Не кажучи вже про те, що заповняться давні дірки в штатах, через які простоює багато перспективних проектів.

Таку картину малюють, наприклад, Олександр Галунов з Books.ru і Тетяна Цвєткова. Галунов, пережив зі своїм бізнесом криза 1998 року, зараз почувається вже явно впевненіше. А його молодших колег, які теж мають намір розіграти карту масового безробіття, в тонусі тримає швидше за все просто незнання того, що творилося після чорного понеділка 10 років тому.

Двигун торгівлі

Контекстна реклама, реклама з оплатою за результат, теж може змінити свій ландшафт. Микола Попков з «Реклами SU» впевнений, що з нею все залишиться як є. Але ось Андрій Хромов вважає, що ставки плати за клік можуть впасти. Це станеться через те, що рекламодавці, які сьогодні не дуже-то стежать за ефективністю розміщення оголошень, переглянуть свої звички і відмовляться від «реклами з принципу», яка виконує будь-які функції, тільки нічого не продає.

Олексій Басов, який в загальному згоден, що з контекстної реклами підуть ті, хто використовує її не за призначенням (а для підвищення відвідуваності, формування ядра сайтів і т. д.), не передбачає серйозного падіння вартість кліка.
Переглядів: 458 | Додав: w1zard | Рейтинг: 0.0/0

Категорії розділу

Події [3]
Тільки екстренні та надзвичайні новини
Світові події [4]
Останні події, що трапились у світі.
Українські події [8]
Події, які трапились в межах нашої державии, чи стосуються України
Бізнес [3]
Новини та події із бізнес-світу
Наука і техніка [3]
Новини, що трапились у світі науки або технічних досліджень
Спорт [1]
Спортивні новини та досягнення
Культура та мистецтво [2]
Новини культурного та художнього світу
Форма входу

Наше опитування

Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 47

Друзі сайту

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0