Мій сайт
Головна » 2011 » Березень » 14 » Доходи і витрати. Проблеми та шляхи вирішення
22:09
Доходи і витрати. Проблеми та шляхи вирішення
Доведеться змиритися, що будь-який бізнес в перші 2 місяці буде збитковим. Казок тут не буває. Можна провести явну аналогію з класичною й найпершою «UFO: Enemy Unknown». Перші два місяці доводиться досить тяжко, фінансування урядів ні на що не вистачає, прискореними темпами йде дослідження нових технологій. І навіть коли вже можна будувати Laser Cannon'и на продаж - банально немає на це коштів. Далі можна більш-менш дихати, і вже через півроку, коли на рахунку 20-30 мільйонів, вже все здається досить простим. Так що, починаючи займатися яким-небудь справою, потрібно закладати ці два витратних місяці до бюджету. Що ж можна зробити? Мінімізувати і раціоналізувати всі витрати. Перш, ніж запускати рекламну компанію, потрібно (банально?) Дослідити ринок. Яндекс легко надає таку можливість. У вордстате, запит «доставка їжі» в Челябінському регіоні - не надто популярний. У цьому є і плюс і мінус. Добре те, що конкурентів немає і ціна за клік невелика. А погано те, що сама кількість цікавляться дуже невелика. Тому в нашому випадку вибір припав на спецрозміщення (тільки не треба там зараз все скліківать =). Коштує воно не захмарні суми, всього $ 0.8-$ 0.9, конверсія приблизно 20-30%. До речі, суміжний з цим запит «доставка піци» набагато популярніший.
Трохи піду у бік, щоб потім повернутися до піци. Спочатку у нас був дуже великий каталог, близько 5000 продуктів, за якими на початкових порах стежити потрібно було мені одному. Плюс до того у нас немає ще свого складу, закупівля товаром відбувається після отримання замовлення. При цьому за товаром я виїжджав вже з роздрукованим рахунком, з вибитим касовим чеком. А так як у нас ще не дуже великі обсяги, то постачальник не давав свій щодня оновлюваний прайс. І, на жаль, була частою ситуація, коли приходив замовлення, я його підтверджував, приїжджав до постачальника, а деяких позицій на складі не чинилося. Доводилося передзвонювати по кілька разів клієнта і пояснювати ситуацію, передомовлятися, та ще при цьому потрібно було вносити зміни до рахунку, перебивати чек ... Замкнуте коло. Щоб почати працювати на повну, потрібно було мати точний прайс на кожен день, а щоб його отримати, треба було вже мати великі обсяги закупівель. Йшло багато часу і нервів. Цей факт, плюс факт популярності запитів про піцах, різновидів яких не багато, було прийнято кардинальне рішення урізати основний каталог до виду «Піци і супутні товари», тобто там будуть піци, пиво, чіпси, інша закуска, чаї, соки.
З цієї довгої історії можна зробити простий висновок: беріться за те, з чим реально можете впоратися. Взявши асортимент, близький до московського "УТКОНОС», ми просто не могли з ним впоратися. Не даремно ж у Качкодзьоб працює дуже багато людей. Зате ось потім, при розвитку, вже можна буде замахнутися на розширення асортименту, відкриття декількох складів у різних точках Челябінська, і т.д.

Ще що потрібно зробити розвивається, - зарекомендувати себе з кращого боку з самого початку, в перші ж тижні роботи. Перший же клієнт повинен відчути, що він має справу з серйозною компанією. Для цього потрібно продумати всю схему роботи досконально, передбачити приємні дрібниці, і не упустити очевидні.

Очевидні дрібниці, які ми визначили для себе. На початковому етапі беремо мінімальні обсяги.
Візитки: 500шт - 400Р, 3 робочих дня
Пакети з символікою: 100шт ПНВД - 1500р, 5 робочих днів. Тут ми вирішили зробити пакети не майки, а поноценние поліетиленові з ручкою. Це для того, щоб була якась реюзабельность і реклама на вулицях. Звичайний хороший пакет, з яким можна ходити в універ або тягати документи на роботу. По місту вже гуляють кілька щасливих володарів =).
Наступні на черзі до впровадження стоять позначення кур'єра і ТЗ. На початковому етапі - можливо просто бейсболку з нашивкою, в майбутньому повноцінна форма. Для машини - вінілові наклейки. Дешево і сердито.

Потім починаючому й нізвестному бізнесу потрібно визначитися, де брати перших лояльних клієнтів. Тобто одна справа коли до вас на сайт хтось зайшов, а інше - активний користувач, затарюють у вас 3-4 рази на тиждень. Яка між ними різниця? Який крок повинен зробити людина щоб перейти з першої групи в другу? Я вважаю, що він повинен «повірити в сервіс». Ну тобто отримати досвід прямої взаємодії з магазином без особливого ризику для себе. Ми придумали ось що. Людина може зайти в магазин, замовити товари з секції «випробувати магазин», і при цьому він не буде платити за доставку. Тобто він ризикує максимум 50 рублями і нічого не переплачує в разі чого. Це психологічний момент, коли ти ніби як нічого не платиш наперед, але все одно замовляєш щось. Тобто ти погоджуєшся віддати гроші магазину. Віддавати відразу багато (більше 1000, щоб не платити за доставку) страшно. Раптом привезуть не те чи ще чогось, але ти ніби як все одно будеш повинен заплатити, ну або сваритися з магазином. Купувати мало (рублів на 100) і платити порівнянну суму за доставку - теж нерозумно. Можна вийти в найближчий кіоск. Ну, а наша система, як мені здається, вирішує обидві ці проблеми. Ось наприклад вчора замовили нам дві пляшки пива. Людина легко согласіслся на покупку, особливо нічого не чекаючи. Потестити сервіс так сказати. Ми всі сдалалі і залишилися з цього замовлення в мінусі, але зате отримали ще одного лояльного клієнта, який знає що тут можна щось купити і це реально привезуть через 2-3 години. А скоро Новий Рік. Ми заробили не гроші - ми заробили репутацію. А деякий збиток у грошовому еквіваленті можна списати на ті два перших місяці підприємства.

Йдемо далі. Під час першої ж презентації свого підприємства кому б то не було, вже повинна бути готова абсолютно вся функціональна частина, відпрацьована схема роботи. Потрібно бути готовим до «Хабра-ефекту», коли невелика реклама може залучити відразу дуже велику кількість клієнтів. Щоб не вийшло як у нас - коли ми через технічні недоробок тупо не змогли виконати всі замовлення.

І наостанок маленька ремарка з приводу движка магазину. Після статті neudor'а були враховані якщо не всі, то більшість побажань, знайдені і виправлені багато баги. Внесли невелику коректування - тепер клієнтові в обов'язковому порядку потрібно реєструватися, щоб зробити замовлення. Зробили це для збільшення відсотка повторного користування магазином. У цих же цілях лист про зроблене замовленні тепер приходить не тільки на e-mail операторів магазину, але й на e-mail клієнта. Тобто у людини в ящику залишається «нагадування» про те, що він коли-то вдало скористався сервісом. Час від часу він буде ковзати по ній поглядом і може бути повернеться. Ну принаймні ймовірність цього підвищується.

Переглядів: 438 | Додав: w1zard | Рейтинг: 0.0/0

Категорії розділу

Події [3]
Тільки екстренні та надзвичайні новини
Світові події [4]
Останні події, що трапились у світі.
Українські події [8]
Події, які трапились в межах нашої державии, чи стосуються України
Бізнес [3]
Новини та події із бізнес-світу
Наука і техніка [3]
Новини, що трапились у світі науки або технічних досліджень
Спорт [1]
Спортивні новини та досягнення
Культура та мистецтво [2]
Новини культурного та художнього світу
Форма входу

Наше опитування

Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 47

Друзі сайту

Статистика


Онлайн всього: 3
Гостей: 3
Користувачів: 0