Мій сайт
Головна » 2011 » Березень » 15 » Чому qiwi це геніальна платіжна система росії
23:14
Чому qiwi це геніальна платіжна система росії
Чому qiwi це геніальна платіжна система росії

Пропоную до прочитання і розваги невеликий нарис про цю платіжній системі.

Про себе



* порізано, все в минулому *

Стаття.

Чому карткові платіжні технології в Росії - це гівно, а QIWI - геніальна система сьогодення і майбутнього



Серед моїх знайомих банкірів і серед моїх знайомих айтішників немає нікого, хто б навіть зараз, в 2010 році серйозно і з повагою ставився до платіжної системи QIWI. Найсильніше почуття, яке викликає у них це дурне слово - це почуття ненависті, сарказму. Хоча на самому ділі зазвичай ставляться до цих "лохотронські приладах" з презирливістю і тупо обходять їх стороною.

Ліричний відступ



Коли в 2003 році (або близько того) я побачив у нашому місті перший платіжний термінал, я зрозумів усе. Справа в тому, що за фахом я економіст, тобто досить успішно закінчив фінансовий факультет місцевого вузу, і відповідно більшість моїх друзів - банкіри. Але сам вибрав шлях IT. Зараз звичайно і сама Росія, і електронні платежі стали іншими. Спробуйте згадати той час. Яндекс.Деньги запустився лише кількома місяцями раніше. WebMoney приблизно в той же час. Мобільних телефонів було дуже мало, особливо в провінції. Інтернет працював по модему, за картками. Не було Firefox. Ні, не вийде згадати.
У загальному я по-дружньому поговорив з чотирма моїми кращими друзями банкірами і сказав, що можна швидко зробити хороші гроші, якщо встигнути. Треба встигнути розставити ці штуки в усіх хороших місцях міста. Ніхто тоді не повірив моїм словам, що через чотири роки ці термінали будуть стояти в кожному пивному кіоску.

Справжні дні



Зараз ця платіжна система називається QIWI. Вона давно вже в кожному пивному кіоску. Але насправді це всього лише початок перед майбутнім тотальним зміною платежів у Росії. Цифри і факти з Вікіпедії.

Цифри і факти



Платіжний сервіс QIWI - лідер ринку платежів в Росії, частка компанії за підсумками 2009 р. складає 49%;
За 2009 рік через системи Об'єднаної компанії (бренд QIWI) на території Росії було проведено 3240 млн транзакцій, що на 12% перевершує сумарний показник ОСМП і e-port 2008 року;
Оборот Об'єднаної компанії (бренд QIWI) у 2009 році в Росії склав більше 319 млрд рублів;
Загальне число провайдерів, доступних до оплати через QIWI, становить більше 1200, що перевершує число провайдерів будь-який інший платіжної системи.

Що буде далі



Зараз п'ятою в груди себе бити смішно, тепер настала черга спробувати уявити що буде з QIWI ще через чотири-п'ять років.

Про пластикових картах



Пластикові карти програють. Кому. Пластик - це ідентифікація. Ключ. Це ключ без зворотного зв'язку. Ще тоді ж, у 2003 я сказав друзям банкірам, що банкомат майбутнього - мобільний телефон. Подивіться на нього уважно. Мобільний телефон - це банкомат в кишені. У ньому є дисплей. Є кнопки. У ньому є сім-карта - це пластикова карта майбутнього, логін і ключ до всіх систем. Зараз це майбутнє наступає. Озирніться навколо. Номер мобільного телефону - це логін одночасно у дві електронні мережі. Це логін в електронні фінансові мережі (а я вважаю, цей термін має право на життя) і це логін в електронні мережі загального доступу - інтернет, Web.
Час поштової адреси як логіна в інтернеті йде. Великі сайти вже успішно прив'язують користувача до телефону, а не поштою. Телефонний номер застосовується для відновлення пароля на поштових службах. Телефонний номер застосовується як поштова система для важливих повідомлень наприклад хостингу, для повідомлень з різних систем (наприклад календар гугла) і т.д.

З іншого боку, банківські карткові мережі активно застосовують авторизацію по сім-карті. На основі мобільного телефону побудовані GSM банки, тобто управління рахунком, платежами. Іншими словами, в банківській сфері сім-карта користувача вже зараз має чи вже не великі можливості, ніж пластикова.

Як-то, теж кілька років тому я сказав своєму приятелю, що Яндекс.Деньги та Веб-Мані програють, якщо не зміняться. Так як де факто стандартом масових електронних платежів в інтернеті будуть СМС. Зараз цими словами вже нікого не здивувати.

Точно так само я можу тепер сказати, що системи типу OpenID, OpenSocial і т.д. програють авторизації по сім-карті. Ну і звичайно ж особисті сертифікати SSL залишаться такою ж екзотикою.
Авторизація по мобільному телефону буде застосовуватися на gosuslugi.ru. Ок, зараз не про це, я просто висловив свою думку.

Геніальність QIWI в тому що вони не стали робити свого логіна зовсім. Скромняги. Тобто вони передбачають тенденції, і тому логіном зробили мобільний телефон. Ось про це я хотів сказати.

Що це їм дає. У битві технологій, тобто масових технологій виграють найпростіші рішення. Найбільш зрозумілі. Ківі з самого початку була проста, я б навіть сказав смішна. Саме в цьому причина підступного ребрендингу ОСМП. Вони намалювали собі мультяшний дизайн в противагу офіційним «понтах» банківської системи. Вони всіма своїми різнобарвними екранами доводять, що електронні платежі - це просто і весело.

Зараз QIWI - це найбільший у країні банк зі спеціалізацією в послугах для фізичних осіб. Точніше, це те, у що повинні були перетворитися банки для фізиків, але не шмоглі в силу своїх «понтів», конкуренції, технічного протистояння та «війни банкоматів», паперової бюрократії, нормативних знущань ЦБ.

Пользовательсткая база величезна. Я не знаю скільки у них заведено «особистих кабінетів», але насправді вони дуже добре балансують між старим форматом «термінал для поповнення мобільника» і «банкоматом нового типу». Вони зараз акуратно перемикають користувачів на особисті кабінети. Фактично нарощують свою клієнтську базу. Сайт «Мобільний гаманець» в Інтернеті заткне за пояс за маркетингової продуманості і можливостям як Інтернет-банк Альфи, так і ВТБ, Ощадбанку та т.і. З іншого боку, QIWI давно "уделал" за можливостями Яндекс.Деньги та Веб-Мані. По іміджу, так, він самий нарочито неохайний і смішний. Але за технологіями ...

За технологіями. У QIWI є клієнтські програми для основних мобільних платформ, які добре роблять свою роботу і розвиваються. У ківі є продумана двофакторна авторизація платежів - тобто це один мобільний номер в якості логіна, який ділиться на два різних пароля, один для терміналу, інший для інтернету, з підтвердженням платежу дзвінком на мобільний телефон. У той час як Яндекс.Гроші морочить голову користувачам своїми багаторазово-одноразовими картками, а Вебмані з самого початку е-т мозок сертифікатами, QIWI фактично передала цю проблему на аутсорс.

Охоплення та якість послуг



Зараз QIWI практично повністю увійшов у періодичні платежі міського жителя. Там можна оплатити інтернет, телефон, телебачення, ЖКГ, банківські кредити, різні онлайн програми та сервіси, продаж софту. Зробити це все в автоматичному режимі. Новий «хіт» - віртуальна карта Віза. Дозволяє оплачувати самі розумієте багато чого, і нормально без геморою прив'язується до PayPal. Звіти по платежах приходять на мобільний телефон. Доступні на сайті в особистому кабінеті. Тобто в порівнянні з «правильної» Візою - тут всі платежі користувач контролює сам, не потрібен запит банку, не потрібна деталізація. Хтось фиркнет про 5%. Порахуйте в порівнянні наприклад з Альфою. Там, наскільки я знаю, потрібно 1500 рублів покласти в заморозку, і в рік обходиться рублів на 600. Разом щоб Альфа стала вигідніше QIWI, треба витрачати в Інтернеті більш 15-40 тисяч на рік. І це ще не рахуючи вигод від анонімності, а значить відсутність будь-то для потенційних проблем з державою і т.д.
QIWI вміло тарифікує, тобто одночасно забезпечує гарний демпінг (зараз поповнення мобільного телефону через QIWI повністю безкоштовно, хто ще?), Так і добре заробляє на інших послугах. Вони можуть зараз собі це дозволити, оскільки мають більше всіх провайдерів.

Термінали Ківі дешеві. Там де Банк може дозволити собі один банкомат, КІВІ дозволяє собі десять пристроїв, причому вони збудували відмінну схему будівництва мережі, а саме продають і здають в оренду свої термінали. Іншими словами, не відволікають гроші на вкладення в залізо. Масовість терміналів, стандартизація обладнання дозволяє уніфікувати і здешевити розробку ПЗ.
Якщо навіть не брати до уваги психологічні моменти оформлення ПЗ, то по залізу, зверненого до користувача - ківі краще і зрозуміліше традиційного банківського труни. Великий, з хорошими квітами сенсорний екран. Зручність читання інформації. Віртуальна клавіатура. Як вже сказав - відсутність метушні з пластиком.

Розширення



Ківі дуже плавно і спокійно пропонує свої послуги (всі там будемо). Ви не побачите їх реклами по телевізору. Ви не побачите якихось «впаривание» не зрозуміло чого під соусом нових технологій. У Ківі ні за що не треба платити наперед. Не треба нічому вчитися.

Я вже багато написав тексту, але не сказав що буде далі. Відкрию секрет. Вся новина статті може поміститися в твіттер. Насправді Ківі закінчила з періодичними платежами і фізиками. Наступний етап - «оседланіе» платежів між самими фізичними особами, між компаніями. Рахунки. Ківі замінить не тільки банкомати. Ківі замінить каси в магазинах, супермаркетах. Ківі цілком може перевести в електронний вигляд дуже велику частину обороту грошової маси. Почне давати кредити. Цілком можна здогадатися самостійно як це станеться.

Я бачу у QIWI тільки одного конкурента. Це наша велика стільниковий трійка. Але вони розвивають свої три платіжні системи, хоч і об'єдналися під короткими номерами.
І бачу також одного «шкідника» - держава. Вони будуть довго ще намагатися засунути пташку-дракона QIWI в залізну банківську клітку.

Сергій.

Можна починати голосувати з приводу цієї маячні

UPDATE Спасибі всім проголосували, добрі хабравчане. Значить буду тепер від душі намагатися писати для вас. :-)
З найближчих тем: Чого не вистачає в HTML і Flash, ніж заміняться торенти, горезвісний iPad, доля дротових і бездротових мереж, чого не вистачає в Wi-Fi, чому ринок SaaS йде не в ту сторону, криза інтернет-контенту і нові моделі монетизації ... А також спробую назвати дещо по-мою думку відмінних ідей для старт-апів ... Як бачите виходить просто забійний вінегрет. :-D Слідкуйте за профілем (тут начебто немає системи френдів).

Ось про те саме «парадоксальне адміністрування» не знаю писати чи ні. Я впевнений, що це викличе дуже сильний негатив професіоналів-трудяг ... Хоча насправді є дуже приємні і забавні фішечки щоб полегшити як раз їх працю. З особистого багаторічного досвіду сісадмінства.

UPDATE За порадою efads переніс у «Електронну комерцію». На цільову аудиторію.

PS. А перший топік ви загнали в мінус дуже даремно ...:)

Комерційна пропозиція: аналіз вашого платіжного бізнесу (з гуморком):
habrahabr.ru/blogs/eCommerce/95369 / # comment_2950187

UPDATE Діалог з технічним профі платіжного бізнесу
sergey-tyumen2.livejournal.com/6438.html? thread = 32550 # t32550
Переглядів: 755 | Додав: w1zard | Рейтинг: 0.0/0

Категорії розділу

Події [3]
Тільки екстренні та надзвичайні новини
Світові події [4]
Останні події, що трапились у світі.
Українські події [8]
Події, які трапились в межах нашої державии, чи стосуються України
Бізнес [3]
Новини та події із бізнес-світу
Наука і техніка [3]
Новини, що трапились у світі науки або технічних досліджень
Спорт [1]
Спортивні новини та досягнення
Культура та мистецтво [2]
Новини культурного та художнього світу
Форма входу

Наше опитування

Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 47

Друзі сайту

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0