Мій сайт
Головна » 2011 » Березень » 14 » Чому клієнт не отримує товари вчасно або всі інтернет-магазини гади
21:50
Чому клієнт не отримує товари вчасно або всі інтернет-магазини гади
Думаю, майже будь-який користувач он-лайн торгівлі стикався з ситуацією, коли, розмістивши замовлення, отримавши підтвердження від продавця про те, що замовлення прийняте, приготувавши в призначений для доставки день купку монет і радісні емоції, бував жорстоко розчарований, коли магазин з вибаченнями ( або без) повідомляв (або не повідомляв), що сьогодні цей товар доставити не може, або не може доставити взагалі.

Далеко не завжди така ситуація пов'язана просто з поганою роботою самого продавця. Тобто так, для клієнта в загальному-то без різниці, що там не склалося в зірках, товар повинен бути, але його немає, ерго - винен магазин. На жаль, такий підхід, принаймні в частині оцінки магазині за шкалою «добре-погано» не зовсім вірний. В іншому випадку визначити, у кого варто замовляти, було б зовсім просто.

Для початку покажемо, як формується в принципі товарну пропозицію в он-лайн магазинах (розглядаю все на прикладі книжкових проектів та іже з ними, музика, відео, ігри, чи то пак магазинів, що продають товари для проведення дозвілля. В інших сферах , звичайно, можуть бути сильні відмінності). Найголовніше, слід розуміти, що кількість SKU, показаних на вітрині ЗАВЖДИ відрізняється від того, що є реально на складі оперативного зберігання (природно, мова йде тільки про великі інтернет-магазинах, проекти при видавництвах, або узконішевие, типу Боффо, не розглядаються) . Так, у Озона в каталозі близько 500 000 книг, на складі близько 130 000. У другого за величиною книжкового інтернет-проекту Лабіринт, у каталозі близько 150 000, на складі 70 000. У нас в Read.ru на вітрині можна побачити трохи більше 700 000, а відвантажити день у день ми зможемо порядку тих же 70 000, що і у Лабіринту.

З чим це пов'язано? Причини достатньо очевидні, їх дві основних:

Безглуздо зберігати на складі всі, навіть по 1 примірнику. Показник оборотності в такому випадку відлітають до Альфі Центавра і приблизно туди ж бажають відправити недбайливих менеджерів власники або інвестори. Є хороший приклад згубності такої політики на прикладі найбільшого гравця в офф-лайні, Топ-книги, власник якої в середині 2000х тримав на своєму складі мінімум по 1 примірнику кожної виданої в Росії позиції. Потім від цього відмовилися, але саме з того часу у новосибірців почалися проблеми, що привели в результаті, як відомо, до зміни власників.

Чим довше працює магазин, тим більше у нього хвіст зі старих книг, чий тираж вже розпроданий і які вже ніколи не будуть перевидані. З очевидних причин ніхто і ніколи такі позиції з вітрини не прибирає, але їх замовлення, а тим більше виконання практично неможливий.
Таким чином, ми розуміємо, що величезна частка асортименту закуповується у постачальників «під замовлення». Ось тут-то і починаються проблеми. Що таке книжкові постачальники? Це кілька сотень видавництв, починаючи від найбільших, типу Ексмо і АСТ з сумарною часткою в 30-40%, закінчуючи видавничими будинками, які сидять в одній кімнаті і мають прайс-лист у 10 найменувань. Як легко здогадатися, ЗВЕДЕННЯ АКТУАЛЬНОЮ ІНФОРМАЦІЇ ПРО НАЯВНІСТЬ ТОВАРУ Є:
А) завданням вкрай нетривіальною в технічному плані,
Б) завданням на 100% в принципі нездійсненним.

Про пункт А я розповім в наступній статті, з більшим кількістю технічних подробиць, це дійсно вкрай непросте питання в плані саме ПОВНОЮ АВТОМАТИЗАЦІЇ обробки всіх різномастих прайс-листів, яка не реалізована до кінця як ні в одному з існуючих комерційних парсерах, так і, підозрюю, в програмах, написаних «для себе», принаймні за 6 років перебування на ринку я про таких не чув. Але на частку недосконалості обробника доводиться мала частка помилок, ми, наприклад, зараз не можемо доставити близько 2% прийнятих і підтверджених нами замовлень, з них лише 1% (тобто 0.02% від усього числа замовлень) припадає на «невміння» ПО розпізнати «недобрі» випадки. Все інше, це Б.

І тут все вкрай просто і теж всього два-три варіанти, боротися з якими практично неможливо:
Постачальник просто надав невірні дані в своєму прайс-листі, і заявив про наявність товару, якого в нього немає. Це в першу чергу стосується середньої величини видавництв, у яких найменувань вже багато, а технології ще на рівні екселя.
Постачальник надав вірні залишки, але потім всю цю позицію комусь продав. Регулярна біда, що стосується лідерів ринку.
У постачальника просто розбіжності між папером і фактичними залишками на складі. Трапляється в усіх.

І в разі реалізації будь-якої з перерахованих вище ситуацій ми отримуємо випадок, коли продавець не може виконати прийняте замовлення взагалі кажучи з незалежних від нього причин. Звичайно, ще раз підкреслю, що клієнтові це в принципі не інтернесно, і ситуацію з ним по-любому необхідно виводити в нуль. А ось як це робить той або інший магазин, справа окремої розмови.
Переглядів: 492 | Додав: w1zard | Рейтинг: 0.0/0

Категорії розділу

Події [3]
Тільки екстренні та надзвичайні новини
Світові події [4]
Останні події, що трапились у світі.
Українські події [8]
Події, які трапились в межах нашої державии, чи стосуються України
Бізнес [3]
Новини та події із бізнес-світу
Наука і техніка [3]
Новини, що трапились у світі науки або технічних досліджень
Спорт [1]
Спортивні новини та досягнення
Культура та мистецтво [2]
Новини культурного та художнього світу
Форма входу

Наше опитування

Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 47

Друзі сайту

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0