|
|
Головна » 2011 » Березень » 14 » Чому клієнт не отримує товари вчасно або всі інтернет-магазини гади
21:50 Чому клієнт не отримує товари вчасно або всі інтернет-магазини гади |
Думаю, майже будь-який користувач он-лайн торгівлі стикався з ситуацією, коли, розмістивши замовлення, отримавши підтвердження від продавця про те, що замовлення прийняте, приготувавши в призначений для доставки день купку монет і радісні емоції, бував жорстоко розчарований, коли магазин з вибаченнями ( або без) повідомляв (або не повідомляв), що сьогодні цей товар доставити не може, або не може доставити взагалі.
Далеко не завжди така ситуація пов'язана просто з поганою роботою самого продавця. Тобто так, для клієнта в загальному-то без різниці, що там не склалося в зірках, товар повинен бути, але його немає, ерго - винен магазин. На жаль, такий підхід, принаймні в частині оцінки магазині за шкалою «добре-погано» не зовсім вірний. В іншому випадку визначити, у кого варто замовляти, було б зовсім просто.
Для початку покажемо, як формується в принципі товарну пропозицію в он-лайн магазинах (розглядаю все на прикладі книжкових проектів та іже з ними, музика, відео, ігри, чи то пак магазинів, що продають товари для проведення дозвілля. В інших сферах , звичайно, можуть бути сильні відмінності). Найголовніше, слід розуміти, що кількість SKU, показаних на вітрині ЗАВЖДИ відрізняється від того, що є реально на складі оперативного зберігання (природно, мова йде тільки про великі інтернет-магазинах, проекти при видавництвах, або узконішевие, типу Боффо, не розглядаються) . Так, у Озона в каталозі близько 500 000 книг, на складі близько 130 000. У другого за величиною книжкового інтернет-проекту Лабіринт, у каталозі близько 150 000, на складі 70 000. У нас в Read.ru на вітрині можна побачити трохи більше 700 000, а відвантажити день у день ми зможемо порядку тих же 70 000, що і у Лабіринту.
З чим це пов'язано? Причини достатньо очевидні, їх дві основних:
Безглуздо зберігати на складі всі, навіть по 1 примірнику. Показник оборотності в такому випадку відлітають до Альфі Центавра і приблизно туди ж бажають відправити недбайливих менеджерів власники або інвестори. Є хороший приклад згубності такої політики на прикладі найбільшого гравця в офф-лайні, Топ-книги, власник якої в середині 2000х тримав на своєму складі мінімум по 1 примірнику кожної виданої в Росії позиції. Потім від цього відмовилися, але саме з того часу у новосибірців почалися проблеми, що привели в результаті, як відомо, до зміни власників.
Чим довше працює магазин, тим більше у нього хвіст зі старих книг, чий тираж вже розпроданий і які вже ніколи не будуть перевидані. З очевидних причин ніхто і ніколи такі позиції з вітрини не прибирає, але їх замовлення, а тим більше виконання практично неможливий. Таким чином, ми розуміємо, що величезна частка асортименту закуповується у постачальників «під замовлення». Ось тут-то і починаються проблеми. Що таке книжкові постачальники? Це кілька сотень видавництв, починаючи від найбільших, типу Ексмо і АСТ з сумарною часткою в 30-40%, закінчуючи видавничими будинками, які сидять в одній кімнаті і мають прайс-лист у 10 найменувань. Як легко здогадатися, ЗВЕДЕННЯ АКТУАЛЬНОЮ ІНФОРМАЦІЇ ПРО НАЯВНІСТЬ ТОВАРУ Є: А) завданням вкрай нетривіальною в технічному плані, Б) завданням на 100% в принципі нездійсненним.
Про пункт А я розповім в наступній статті, з більшим кількістю технічних подробиць, це дійсно вкрай непросте питання в плані саме ПОВНОЮ АВТОМАТИЗАЦІЇ обробки всіх різномастих прайс-листів, яка не реалізована до кінця як ні в одному з існуючих комерційних парсерах, так і, підозрюю, в програмах, написаних «для себе», принаймні за 6 років перебування на ринку я про таких не чув. Але на частку недосконалості обробника доводиться мала частка помилок, ми, наприклад, зараз не можемо доставити близько 2% прийнятих і підтверджених нами замовлень, з них лише 1% (тобто 0.02% від усього числа замовлень) припадає на «невміння» ПО розпізнати «недобрі» випадки. Все інше, це Б.
І тут все вкрай просто і теж всього два-три варіанти, боротися з якими практично неможливо: Постачальник просто надав невірні дані в своєму прайс-листі, і заявив про наявність товару, якого в нього немає. Це в першу чергу стосується середньої величини видавництв, у яких найменувань вже багато, а технології ще на рівні екселя. Постачальник надав вірні залишки, але потім всю цю позицію комусь продав. Регулярна біда, що стосується лідерів ринку. У постачальника просто розбіжності між папером і фактичними залишками на складі. Трапляється в усіх.
І в разі реалізації будь-якої з перерахованих вище ситуацій ми отримуємо випадок, коли продавець не може виконати прийняте замовлення взагалі кажучи з незалежних від нього причин. Звичайно, ще раз підкреслю, що клієнтові це в принципі не інтернесно, і ситуацію з ним по-любому необхідно виводити в нуль. А ось як це робить той або інший магазин, справа окремої розмови.
|
Переглядів: 492 |
Додав: w1zard
| Рейтинг: 0.0/0 |
|
|
Категорії розділу
Події
[3]
Тільки екстренні та надзвичайні новини
|
Світові події
[4]
Останні події, що трапились у світі.
|
Українські події
[8]
Події, які трапились в межах нашої державии, чи стосуються України
|
Бізнес
[3]
Новини та події із бізнес-світу
|
Наука і техніка
[3]
Новини, що трапились у світі науки або технічних досліджень
|
Спорт
[1]
Спортивні новини та досягнення
|
Культура та мистецтво
[2]
Новини культурного та художнього світу
|
Статистика
Онлайн всього: 1 Гостей: 1 Користувачів: 0
|