Мій сайт
Головна » 2011 » Березень » 14 » Будні інтернет-магазину: чому товару немає у наявності?
21:37
Будні інтернет-магазину: чому товару немає у наявності?
Будні інтернет-магазину: чому товару немає у наявності? Напевно, кожен хто робить покупки онлайн стикався з ситуацією коли товар є на сайті, але по факту з'ясовується що його у інтернет-магазину немає. Особливо прикро, коли на сайті інтернет-магазину біля товару великими літерами написано Є в наявності. І ще прикріше, коли менеджер магазину, отримавши заявку через корзину на товар, якого немає в наявності, навіть не спромігся передзвонити.

Як взагалі завдання повинна вирішуватися в ідеалі - досить очевидно: постачальник раз на 5-10 хвилин повинен генерувати свіжий прайс, інтернет-магазин раз на 5 хвилин повинен його викачувати і оновлювати інформацію в своїй базі. Після чого, оновлювати власний роздрібний прайс, а прайс-агрегатори повинні, у свою чергу, раз на 5 хвилин моніторити, чи не змінилося щось у прайсі інтернет-магазину та оновлювати інформацію.

У цій статті я опишу чому це не працює і як з цим боротися.

Вихідні дані. Інтернет-магазин електроніки, України, постачальники - всі великі (ERC, MTI, DataLux, Kvazar,) + ряд дрібних.
Проблему неактуального наявності можна умовно розбити на 3 частини.

1. Постачальники не дають актуальної інформації по наявності (варіанти цієї проблеми: постачальники самі не знають що у них в наявності, постачальники генерують прайс раз на добу / тиждень / місяць, сайт постачальника синхронізується з базою раз на годину / добу / тиждень, постачальник розсилає прайс вручну і просто не хоче робити цього частіше ніж раз на добу, постачальник РОБИТЬ прайс вручну і просто не може робити це частіше ніж раз на тиждень / місяць).
Доходить до маразму: великий постачальник, з провідних в Україні з ряду брендів, має b2b сайт, де отображется наявність товарів, ось тільки менеджери цього постачальника чесно зізнаються що на цьому сайті інформація не точна. Приблизна. Чарівність.

2. Поки інформація доходить до магазину, вона вже застаріває.
Уявіть магазин в якому 40-50 постачальників, близько 40 000 товарів на сайті і один-два контент-редактора які щодня повинні підтримувати інформацію актуальному стані. Я не кажу, що вони кожен товар забивають вручну, вони всього лише натискають кнопочки Завантажити і Оновити прайс постачальника. Але все-одно буде затримка між отриманням прайса і завантаженням даних у базу. Адже протягом дня, на постачальнику поміняти статус наявності можуть сотні товарів.

3. Прайс-агрегатори не горять бажанням оновлювати прайс частіше ніж раз на добу
Здавалося б - вражаюче, адже в їхніх інтересах відображати актуальну інформації, давати актуальні дані клієнтам і давати магазинах трафік цільових покупалелей. Дик немає - 70% прайс-агрегаторів де ми рекламувалися частіше ніж раз на добу за прайсом не прийдуть. Або такий варіант - оновлювати можна скільки завгодно раз на день, але поки оновлюється прайс (15-30 хвилин) усі товари магазину пропадають з прайс-агрегатора.

Як ми це вирішували:
Де можна - автоматизували. Якщо постачальник оновлює прайс раз на годину - робот ходить раз, викачує його і оновлює. Якщо прайс оновлюється раз на добу, але на сайті постачальника інформація за наявністю правдива в реальному часі - значить робот проходить по всіх сторінках сайту і оновлює інформацію у нас в базі. Але у зв'язку з тим що таких роботів більше 10шт, а процесор і канал не гумові, то такий прохід робиться не частіше ніж раз на годину. А за годину ряд товарів вже можуть пропасти з наявності, стільки ж з'явитися - вже буде похибка.
А якщо врахувати, що не всі товари автоматично потрапляють в потрібний розділ (хоча це можна і потрібно автоматизувати і покращувати алгоритми), то доводиться додавати ще час на ручний перенесення товарів в потрібний розділ або ручне навчання скрипта обробки прайса.

Тут ще такий момент, що постачальники часто в прайсі розсилають завищені ціни. А реально відвантажують магазинах за дешевшою колонці, яку можна побачити тільки під логіном магазину на сайті постачальника. Тому робот, який ходить під логіном і витягує наявність, ще й вирішує для магазину завдання уточнення реальної закупівельної ціни, що іноді критично важливо для ціноутворення.

Де не можна автоматизувати - доводиться терпіти. Є постачальники, у яких в прайсі завідомо 50% товару - немає в наявності. Але магазин змушений викочувати цей прайс на сайт і в рекламу, тому що решта 50% - аж надто гарні, або за цінами, або за асортиментом.
Тут можливі лише напівзаходи: якщо був запит по якомусь товару, менеджеру ставиться в обов'язки змінити статус товару на «Немає в наявності». Але при наступному оновленні прайса від постачальника, товар знову з'явиться в наявності.
Чому так відбувається? Постачальники мотивують це тим, що у них просто немає більш свіжого прайса.
Але ж коли їх запитуєш про наявність конкретного товару, адже вони можуть відповісти! Тому вся справа в тому, що багато постачальників просто ще не повернулися у бік інтернет-магазинів, і до цих пір націлені на роботу з роздрібними мережами. Що загалом-то і не дивно, інтернет в нас становить близько 10% обороту електроніки.

Тут що можна зробити - можна робити упор у рекламі на постачальників, з яких тягнеться досить свіжа інформація по наличи. Можна робити на товари цих постачальників націнку поменше, можна по цих товарах давати більше реклами - і знати що вірогідність наявності 95% і вище.

Також можна збирати статистику по кожному постачальнику - скільки було запитів по товарах цього постачальника, і скільки повернулися з позначкою Немає в наявності. І на підставі цього обчислювати якусь емпіричну «Імовірність наявності». Але тут є один недолік, один і той же постачальник може давати хороші показники півроку, а потім раптово сильно погіршитися - чи то за дефіциту, то вони нову ERP запровадили, а вона глючить. А через півроку знову нормально. Тобто такий підхід можна використовувати, але акуратно, не довіряючи йому повністю.

Як боротися з прайс-агрегаторами - важко сказати. З тих, з ким ми працювали, хочеться відзначити Яндекс.Маркет і Хотлайн, а також Ava.ua, які намагаються оновлювати інформацію магазину частіше.
Але якщо прайс-агрегатор не хоче оновлювати прайс магазину частіше - то виходить ситуація, коли магазин платить за кліки на товар, якого вже майже добу немає в наявності. Це можна використовувати як аргумент на переговорах з агрегаторами - чому ми повинні платити вам стільки ж як іншим, а оновлювати набагато рідше?
Взагалі, як це повинно вирішуватися за нормальним, і я думаю прайс-агрегатори до цього прийдуть рано чи пізно:
Раз на добу магазин повинен передавати повний прайс для синхронізації, а протягом дня - бомбардувати прайс-агрегатор невеликими XML запитами - ось цей товар з'явився, цей зник, у цього змінилася ціна. Щоб, як тільки у магазина з'явилася свіжа інформація - він міг оновити дані в рекламі.

Резюмуючи, хочеться сказати що поточна ситуація з постачальниками просто не дає можливості магазинах тримати 100% актуальну інформацію на сайті і в рекламі.
Але можна і потрібно прагне до цих 100%. Все-таки постачальники потроху починають розуміти специфіку онлайн-торгівлі і іноді навіть ідуть назустріч. Це дуже повільний процес, але він йде. Думаю колеги з Росії підтвердять, що у них багато постачальників уже віддають актуальну інформацію в реальному часі.
Там же, де клієнт замовив товар, якого немає в наявності - завдання менеджера максимально згладити негативне враження. Запропонувати аналоги, пояснити ситуацію, уточнити у постачальника коли товар все-таки з'явиться - можливо, він доступний під замовлення.
Якщо клієнт замовив через кошик - найближчим часом віддзвонитися йому і повідомити, мовляв вибачте - нема.
Якщо клієнтові повідомити про це через 10 хвилин - навряд чи він сильно засмутиться.
Якщо через добу, коли він вже чекає на дзвінок від кур'єра - а йому дзвонять з магазину і говорять що немає, навіть не вибачившись за затримку і неточну інформацію на сайті - клієнт буде вельми незадоволений, цього допускати не можна.

На закінчення хочеться запитати, у кого є багатий досвід роботи з контекстною рекламою, як там справи з актуальністю оголошень?
Переглядів: 574 | Додав: w1zard | Рейтинг: 0.0/0

Категорії розділу

Події [3]
Тільки екстренні та надзвичайні новини
Світові події [4]
Останні події, що трапились у світі.
Українські події [8]
Події, які трапились в межах нашої державии, чи стосуються України
Бізнес [3]
Новини та події із бізнес-світу
Наука і техніка [3]
Новини, що трапились у світі науки або технічних досліджень
Спорт [1]
Спортивні новини та досягнення
Культура та мистецтво [2]
Новини культурного та художнього світу
Форма входу

Наше опитування

Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 47

Друзі сайту

Статистика


Онлайн всього: 4
Гостей: 4
Користувачів: 0