Мій сайт
Головна » 2011 » Березень » 14 » 3 кроки до створення сайту успішного інтернет-магазину
22:29
3 кроки до створення сайту успішного інтернет-магазину
Розповідь про CMS-ках

Давно збирався написати статтю і поділиться своїми міркуваннями про створення інтернет-магазину. Досвід роботи з ними в мене сякий-такий є і тому підготовлена ??інформація може виявитися корисною ряду читачів. Відразу попереджу, що стаття скоріше для новачків у цій справі і людей, які бажають відкрити свою справу сфері e-commerce, але не знають як.

Описати в одній статті всі етапи - від задуму до реалізації - неможливо. Для цікавих зазначу, що дуже хороша стаття Артура Вельфа у виданні «Комерсант« Гроші »(наводжу посилання на Хабре, тому що там є корисне обговорення матеріалу). У матеріалі він пропонує відмінний аналіз ринку інтернет-торгівлі в сфері побутової техніки та електроніки. Але це тільки аналіз, невеликі розрахунки. Цілі створити керівництво до дії стаття не ставила. Я ж спробую перейти ближче до справи. У своїй першій статті я освещу питання вибору движка для сайту (по-науковому - системи управління сайтами, CMS).


Преамбула

Треба пам'ятати, що інтернет-торгівля - це не тільки чайники і мікрохвильові печі, ноутбуки та телевізори. У сфері інтернет-торгівлі є такий же малий бізнес, середній бізнес і великий. Є безліч напрямків торгівлі. Пропоную свою класифікацію.

Малий бізнес займається торгівлею футболок, значків, невеликого асортименту сувенірів, еротичними іграшками і чимось схожим. Таким бізнесом можна займатися без відриву від основної своєї роботи. Дуже часто я чув від своїх знайомих і партнерів, як вони відкривали невеликі магазини без якогось офісу: наймали одну людину, які обробляв замовлення, розвозив їх і вів бухгалтерію. Наприклад, один мій товариш відкрив магазин інтим-товарів. Його дружина виконує всі вище описані функції, а він стежить за рекламою, відповідає за технічну частину роботи сайту. Якоюсь подібністю складу прямо в квартирі. Ідеальне уявлення маленького сімейного бізнесу, чи не так?

Є й інший приклад. Менеджер однієї оптової компанії вирішив відкрити свій роздрібний магазинчик з продажу мобільних телефонів. Асортимент вибрав такий же, як на його основному місці роботи, зробив сайт, наповнив товаром. Він як фахівець своєї сегмента ринку стежить за асортиментом, може запропонувати не тільки хороші ціни, але і заробити на продажу не менше, ніж інші (отримує знижки як співробітник компанії). Доставкою і обробкою замовлень займається ще одна людина. Знову бізнес на двох. Таких прикладів зараз багато. Всякі «mobile store» - це як раз їх дітище, менеджерів.

Власне кажучи, такий малий, а точніше «дрібний» бізнес - багато в чому незаконне заняття. Я не буду вдаватися в подробиці, але запевняю, скоро такі речі стануть неможливими: або конкуренти, або закон в особі його охоронців. Малий бізнес в сфері електронної комерції повинен «піднятися» на наступний щабель і перейти в категорію середнього бізнесу.

Середній бізнес. Тут уже мова йде про реальні інвестиції, нехай і відносно невеликих - від 400 000р. і вище. Для відкриття магазину з оборотом в мільйони рублів, постійним офісом і штатом працівників, буде потрібно і постійна зайнятість його керівника, і структурний підхід. Такі магазини укладають договори з постачальниками, створюють відділи доставки, обслуговування клієнтів (колл-центр), займаються продажами цілеспрямовано.

Осібно стоїть великий бізнес. І говорити про нього ніби як і немає сенсу, оскільки потрапити в нього з наскоку не вийде - це абсурдно. Великі компанії мають свою довгу історію розвитку і можливо хтось, хто зараз почав з невеликих вкладень через 5-7 років вже впритул підійде до нового рубежу з зовсім іншими оборотами, регіональною експансією і т.д. і т.ін..

Отже, цілком зрозуміло, що бар'єрів на цьому ринку стає все менше, а довіра до інтернет-торгівлі зростає. Тому зараз інтернет-магазини плодяться як кролики.

***

А тепер, після такої значної преамбули повернемося до того, з чого почали - до першого кроку - вибору CMS.

Одним з найбільш важливих питань створення інтернет-магазину - це створення сайту. Як його побудувати? Потрібно зробити лише три кроки:
1. Вибрати CMS.
2. Розробити дизайну та зверстати сторінки.
3. Налаштувати сервер, сайт і наповнити його (сайт) контентом.


1. Вибір CMS

Сайт інтернет-магазина можна зробити трьома способами:
* замовити розробку у команди програмістів і написати магазин «з нуля»;
* замовити магазин на основі безкоштовної CMS;
* замовити магазин на основі платної CMS.

Що вибрати?

Зазвичай відбувається так: ініціатор проекту йде до свого знайомого програмісту або адміну, а може бути просто до друга, який розбирається в комп'ютерах або web-технологіях, і радиться з ним і швидше за все повністю довіряє його вибором. Ініціатор проекту погоджується швидше через незнання (часто майбутній директор - управлінець, а не технар) і далі цей процес стає безконтрольним. Чому? У знайомого програміста ініціатива і інтерес пропадає швидко і проект вмирає, тому що грошей витрачено багато, а результату нуль. Це часта помилка, я з нею зустрічався багато разів, і хочу застерегти тих, хто робить перші кроки в е-commerce.

Вибираючи спосіб рішення, потрібно серйозно задуматися про наступні параметри:

* Скільки партнерів, так званих «внедренцев», має досвід роботи з обраним рішенням.

За кількістю партнерів можна судити і про якість системи. Хтось скаже, що це всього лише маркетинг розробників, але можна сміливо заперечити, що з поганим товаром працювати не стануть, як би його не розкручували. Крім того, створення мережі партнерів вимагає і фінансових вкладень, або дуже грамотного підходу до ринку. Це лише плюс для CMS - як не крути.

* Якість послуг цих компаній.

Подивіться портфоліо партнерів розробника. Якщо серед них багато що стоять компаній з великими проектами, то розробнику варто довіряти.

* Функціональність.

Чим більше можливостей пропонує CMS, тим зручніше вам. Вашому розвитку не буде заважати спочатку убогий функціонал сайту. Подивіться в портфоліо саме ті сайти, які ближче всього відповідають вашому баченню. Якщо таких немає, то може бути варто шукати серед інших розробників.

* Розширюваність.

Розширюваність - це можливість додавати нові модулі. Тут важлива і можливість з допомогою партнерів розробника дописати необхідний модуль з нуля. Якщо система проста і логічна, то проблем з цим не буде.

* Безпека.

У бізнесі найважливіше - це безпека і надійність. Чим стабільніша працює сайт, тим більше заробляєте ви.

* Оновлюваність.

Бреши в безпеці неминучі, але своєчасне оновлення зводить цю небезпеку до нуля. Оновлення часто також поширюються і на новий функціонал, зміна логіки роботи CMS та інші істотні атрибути.

* Настроюваність.

Можливість встановити знижку в магазині - це функціонал. Можливість зробити знижку відразу на всю групу товарів - це настроюваністю. Чим багатше налаштування, тим краще система - у вас більше можливостей.

* Вартість.

Вартість системи найчастіше слабко пов'язана з функціоналом. За інших рівних можна сміливо вибирати більш дешеве рішення, бо це ніяк не позначиться на якості. І пам'ятайте, що переплачувати за те, що вам не потрібно і навряд чи стане в нагоді колись - абсолютно даремне заняття.

* Технічні вимоги.

Чим прожорливее CMS, тим більше у вас буде проблем з її роботою. Збільшення відвідуваності і вмісту сайту будуть позначатися на стабільності роботи, підуть попередження від хостингу, що може привезти до критичних ситуацій. Краще виключити такий ризик заздалегідь, перевіривши відгуки про систему на предмет високих тех. вимог.

* Документація.


Документація потрібна для того, щоб самостійно і швидко справлятися із завданнями, щоб передоручити ведення сайту людині, незнайомому з системою, але у якого буде можливість легко навчитися завдяки документації. Документації може не бути взагалі, а може бути абсолютно опрацьованим.

* Дружелюбність.

Дружелюбний сайт чи ні - це суб'єктивний питання. Пристрій адміністраторській панелі не повинно створювати додаткові проблеми з управлінням, а для користувача частина - проблеми з вибором і здійсненням покупок. Якщо розташування елементів ви зможете легко налаштувати за допомогою дизайнера, то логіку процесів навряд чи без додаткового програмування.

Тепер поговоримо про переваги і недоліки розглянутих вище варіантів рішення сайту.


Замовлення розробки у команди програмістів «з нуля»

Найчастіше у команди розробників вже є «ядро для всіх рішень», а потім вони вже починають накручувати на нього функціонал. Це ядро ??часто буває старим забутим проектом CMS, який нікому не сподобався, або університетська дипломна робота одного з розробників або власників контори. На сайті їх студії часто є невелике портфоліо з кращих робіт.

Плюси:
+ після роздумів всі плюси перетворилися на мінуси.

Мінуси:
- вам буде потрібно багато часу для написання ТЗ на розробку;
- потрібно багато часу на розробку функціонала, який може виявитися складним для відтворення на мові програмування;
- сайт, швидше за все, буде постійно «ламатися», тому що займатися оптимізацією коду часу у розробника не буде;
- сайт можуть часто «ламати» як тільки вашої відвідуваності почнуть заздрити;
- ви будете мріяти про новий функціонал, але мрії навряд чи зможуть матеріалізуватися, тому що нові модулі до системи доведеться, знову ж таки, писати з нуля, що досить дорого;
- швидше за все, ви будете сильно прив'язані до розробників (в усіх сенсах), адже тільки вони знають, як це все працює ( це теж вирок);
- оновлень не буває - розробник здав замовлення і забув;
- вартість такого рішення з огляду на те, що, ваші вимоги можуть змінюватися, буде астрономічною;
- часто відсутня документація (це здешевлює розробку );
- дружелюбність буде прагнути до нуля - проект тестується на вас і, можливо, на інших клієнтів, тому пройде багато часу, перш ніж все буде виконано на належному рівні.

Разом рахунок: 0/-10

Багато мінуси можуть зникнути, якщо функціонал обмежиться каталогом з двома рівнями вкладеності, і назвою товару і картинкою до його текстового опису. Це, мабуть, єдиний варіант, коли рішення «писати з нуля» виправдано.

У цілому, «самописні» магазин виявиться дуже дорогим і привести до того, що ваш бізнес виявиться нерентабельним.


Замовлення магазину на безкоштовній CMS

Чим популярніша безкоштовна CMS, тим більше коефіцієнт, який можна поставить поряд з достоїнствами, але дорівнює тим більше коефіцієнт поруч з мінусами.

Плюси:
+ багато компаній, готових взятися за створення магазину - у вас не буде відбою від бажаючих це зробити за досить невеликі гроші;
+ велику кількість безкоштовних додатків і модулів;
+ великі спільноти , готові підтримати і допомогти вам з проблемою або радою - заміна платній технічної підтримки, але гарантій що вам дадуть відповідь і допоможуть тут ніхто не дає;
+ чим старше версія системи, тим вона більш і більш вдосконалюється, але в один прекрасний момент її розвиток може припиниться (вичерпається запал) - про це треба пам'ятати;
+ безкоштовні.

Мінуси:
- безліч вразливостей, аж до критичних, що збільшує ризик залишитися без прибутку зовсім через непрацюючого сайту - єдиного джерела клієнтів в інтернет-магазині;
- сайт постійно піддається злому через те , що система вивчена вздовж і впоперек, а рівень безпеки в неї низький;
- розширення функціоналу можливо з залученням сторонніх тех.спеціалістов, але проводиться воно вкрай складно;
- поновлення, швидше за все, встановлюються вручну, а не автоматично , і виходять із затримкою;
- відсутність офіційної технічної підтримки;
- може бути відсутнім документація або бути неповною;

Разом рахунок: +5 / -6


Найбільш популярні рішення на наступних безкоштовних CMS:

* Drupal
* Joomla (і модуль VirtueMart)
* osCommerce
* Shop-Script
і багато інших.

Основний мінус безкоштовних CMS - це їхня популярність і вивченість. До них мають доступ усі: можна безперешкодно завантажити і препарувати, код само відкритий! З одного боку, популярність грає на руку, а з іншого - закриває доступ для безкоштовних CMS в той бізнес, де сайт є основною дійовою особою.


Замовлення магазину на платній CMS

У комерційні системи вкладено більше грошей, а значить над ними працювали кваліфіковані фахівці, системи тестувалися, створювалися більше з урахуванням потреб користувачів. Основна їх мета - сподобається клієнту.

Плюси:
+ безумовна технічна підтримка: всі виникаючі питання, проблеми розв'язують фахівці;
+ регулярні оновлення, що усувають можливі помилки;
+ upgrade системи до новіших версій з новим функціоналом;
+ платне рішення не створює непередбачених навантажень на сервер, стабільно і передбачувано: у ньому більше відточений і досконалий код, перевірений і протестований фахівцями;
+ у платному вирішенні оптимізовані всі дії, які доведеться здійснювати покупцеві, тому що серйозні розробники дбають про високий рівень usability;
+ у платному рішення вже реалізовано весь функціонал, який може знадобитися, а додавання нового буде максимально простим і зручним;
+ якісні комерційні CMS отчуждаеми. Тобто, Ви не втрачаєте незалежність і можете змінити одного штатного програміста на іншого;
+ повна документація, яка описує всі процеси і механізми роботи системи.

Мінуси:
- вона платна;
- деякі CMS страждають хронічними захворюваннями - у всіх вони різні. Тут важливо виявити рівень критичності цих захворювань для вас, як для замовника. Наприклад, не у всіх рішень є повна інтеграція з 1С.

Разом рахунок: +8 / -2

Найбільш популярні рішення на наступних платних CMS (сортування за вартістю мінімального рішення для і-магазину):

* Amiro.CMS 18 990р.
* 1С-Бітрікс 24 900р.
* NetCat 21 280
* UMI.CMS 20 790р.
І багато інших.

Коли я виступаю ініціатором проекту, то незалежно від його складності вибираю готове комерційне рішення. З нею немає проблем - чи не це треба людині, яка готова вкласти гроші?

Продовжити вивчення платних і безкоштовних CMS рекомендую на сайті http://www.cmslist.ru/. Тут можна подивитися відгуки, порівняти різні системи по функціоналу, поспілкуватися із знаючими людьми.


2. Дизайн та верстка

Наступний етап, на якому необхідно описати, як буде виглядати ваш сайт, що ви хочете на ньому бачити і віддати це завдання команді дизайнерів і верстальників, які намалюють ескіз, а потім і зверстано його для сайту (т. е. зроблять шаблон для CMS, який можна буде встановити).

Дизайн можна замовити або в студії, або у фрілансера, роботи якого зазвичай дешевше. Будь-яка CMS (і платна, та безкоштовна) разюче краще тим, що має настройку управління дизайном сайту, де можна в один прийом міняти шаблони - залишилося їх тільки розробити.

У фрілансера дизайн шаблону в середньому коштує 15 000р. (3 сторінки) + 1500р. за наступні сторінки. Верстка шаблону 6000р. (3 сторінки) + 1000р. за наступні сторінки.

Розцінки у студії будуть разюче відрізняти і можуть бути більше в два і більше разів. Для порівняння, фрілансер з невеликим досвідом і фантазією готовий зробити дизайн і верстку за 15 000р., А в пітерській студії за трохи більш кваліфіковану роботу візьмуть вже 35 000р.

Розцінки наведені саме для інтернет-магазинів, однак можуть разюче відрізнятися один від одного: все залежить від вашого успіху в пошуки виконавця вашого замовлення.

Для пошуку фрілансерів рекомендую використовувати
* сайт http://www.free-lance.ru/.

Для пошуку студій:
* розділ «Знайти розробника сайту» на сайті обраної CMS;
* рекламні оголошення по пошукових запитах в системі Яндекс («розробка сайту», «дизайн сайту»).


3. Тюнінг

І на завершення створення сайту інтернет-магазину зробити налаштування сервера і сайту, наповнити його контентом і при необхідності інтегрувати з 1С, якщо ви плануєте її використання в контакті з сайтом.

Налаштування сервера залежить від обраної CMS. Якісь із них славляться тим, що вимагають великих ресурсів (часом виділеного сервера або спеціального тарифного плану - тут вже всім набив оскому 1С-Бітрікс), а які, навпаки досить гнучкі і не вимогливі.

Налаштування сайту залежить від вашого досвіду, складності системи. Можливо, ви впораєтеся й самі, а можна віддати це на відкуп розробнику. Така послуга коштуватиме близько 1500-2000р. Проте будь-яку платну CMS ви можете налаштувати і своїми силами при необхідності запросивши допомогу служби підтримки.

Трохи складніше йде справа наповненням сайту товарами. Якщо ви збираєтеся торгувати товарами, що не вимагають опису, то їх досить буде сфотографувати, якщо фотографій з якихось причин у вас немає.
Переглядів: 675 | Додав: w1zard | Рейтинг: 0.0/0

Категорії розділу

Події [3]
Тільки екстренні та надзвичайні новини
Світові події [4]
Останні події, що трапились у світі.
Українські події [8]
Події, які трапились в межах нашої державии, чи стосуються України
Бізнес [3]
Новини та події із бізнес-світу
Наука і техніка [3]
Новини, що трапились у світі науки або технічних досліджень
Спорт [1]
Спортивні новини та досягнення
Культура та мистецтво [2]
Новини культурного та художнього світу
Форма входу

Наше опитування

Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 47

Друзі сайту

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0