![](/.s/t/944/7.jpg) |
|
Головна » 2010 » Вересень » 13 » Мій старий, улюблений трамвай
14:46 Мій старий, улюблений трамвай |
Трамвай - вид громадського транспорту на електричній тязі, який перевозить пасажирів за визначеними маршрутами. I-е теоретичні розробки електричного засоби пересування були зроблені російськими винахідниками ще в 1838 р.. Це були П.М. Яблочков, Б.С. Якобі, Д.А. Лочінов і В.М. Чикалов. А винахідником-практиком був Ф.А. Піроцький, він у 1876 р. на залізниці відчував принцип передачі електроенергії по рейках. У 1880 р. Федір Піроцький зміг змусити рухатися реальний вагон конки з імперіалі на електричній тязі. Розташована поруч маленька електростанція забезпечувала його харчування.
Проте в РФ все залишилося тільки в стадії розробки.
Мимохідь, в Берліні винахідник Вернер фон Сіменс в 1881 р. створює I-у пасажирську електричну трамвайну лінію м / у Берліном і Ліхтерфельдом. У 1885 р., завдяки Л. Дафт, електричний трамвай виникає в США.
До 1892 провідні транспортні експерти РФ одностайно прийшли до висновку про те, що трамвай повинен бути одним з головних видів наземного транспорту. До цього часу у всьому світі йшло інтенсивний розвиток трамвайного транспорту. У 1892 р. на Україні в Києві виникає I трамвай, після в 1896 р. на трамваї починають їздити жителі Нижнього Новгорода, у 1897 р. - в Катеринославі (м.Дніпропетровськ).
У 1899 р. за новим стилем в Москві на Нижній Маслівці в перший раз виник трамвай. І лише в 1907 р. трамвайний рух відкрито в Петербурзі. Нові трамвайні лінії ставали все більш популярними в містах. Після війни зруйновані трамвайні шляхи вирішили не відновлювати, також в цей час автомобілі і автобуси почали витісняти з доріг цей улюблений городянами вид транспорту. Так само трамвай став відчувати перешкоди з позиції транспорту. У власну чергу він сам створював незручності.
Стартувало згортання трамвайних ліній, так як прийшли до думки, що трамвай незручний і відсталий вид транспорту.
У 1937 р. трамвай закінчує власну діяльність в Парижі, в 1952 р. - у Лондоні. Успішно продовжує трудитися в Німеччині, Бельгії, Нідерландах, Швейцарії і в РФ.
У результаті ХХ століття стало зрозуміло, що автомобільний транспорт приносить чимало проблем у вигляді смогу, шуму, створюються багатокілометрові пробки на дорогах, відчувається дефіцит місця. Поступово трамвай почав повертати собі колишню популярність. Нові трамвайні лінії відкриваються в Канаді, в Торонто, в Едмонтоні, в Калгарі (1978 - 1981 роки). У 90-х рр.. відновлюється трамвайного руху в Лондоні і в Парижі.
У Волгограді виникає швидкісний трамвай "преметро" (трамвайні лінії прокладені під землею). У Магнітогорську продовжує користуватися популярністю звичайний трамвай. На Україні в Кривому Розі успішно експлуатується як традиційний, так і швидкісний трамвай.
Зараз у Москві взялися за будівництво ліній для швидкісних трамваїв, так як пасажиропотік зростає з кожним днем, а підвищення авто і маршрутних таксі проблематично і згубно для навколишнього середовища. Рейки прокладатимуть найбільшою віддаленості від шляху (по естакади і тунелі). Швидкість руху швидкісного трамваю буде вдвічі вище, ніж у загальноприйнятого, до 38 км / год. Трамвайні колії передбачається прокласти так, щоб вони не перетиналися з іншими учасниками дорожнього руху. Поява нового швидкісного трамваю значно зменшите навантаження на маршрутах наземного транспорту і знизить пасажиропотік у метро.
Переваги трамвайного руху очевидні. Взяти як мінімум собівартість транспортування пасажирів - вона всерйоз нижче, ніж при перевезенні на автобусі. Електричне "паливо" трамваю набагато дешевше бензину і воно не забруднює повітря продуктами згоряння. Трамвай вельми електробезопасен. Не дивлячись на те, що трамвайний вагон коштує набагато дорожче автобуса (вартість трамвайного вагона становить 6,5 млн. руб., А автобус коштує всього 2,2 млн. крб.), Зате термін його служби становить до 40 років, в той час як автобус експлуатується не більше 15 років. Приміром, у Бельгії зараз перевозять пасажирів трамваї, поряд із сучасними, випущені в 1971 р., в Мілані успішно трудяться трамваї випуску 1928 р., в Римі - випуску 1939.
Значною перевагою трамвая є так само і те, що можливо зробити зчіпку з деякої кількості вагонів (до 3-х) з одним водієм, це серйозно збільшує число перевезених пасажирів (1 вагон розрахований на 224 людини, а найбільша місткість автобуса складає всього 120 пасажирів) .
При русі по вулицях трамвай стає повноправним учасником дорожнього руху і підпорядковується вимогам "Правил" дорожнього руху.
Трамваям присвячують свої вірші подібні відомі художники слова, як Микола Гумільов, Осип Мандельштам, Юрій Візбор, Булат Окуджава. Оспіваний цей ексклюзивний вид транспорту до того ж і в піснях - групи "Любе", "Чайф", Ігоря Корнелюка, Валерія Леонтьєва.
|
Категорія: Культура та мистецтво |
Переглядів: 1200 |
Додав: w1zard
| Рейтинг: 0.0/0 |
|
|
Категорії розділу
Події
[3]
Тільки екстренні та надзвичайні новини
|
Світові події
[4]
Останні події, що трапились у світі.
|
Українські події
[8]
Події, які трапились в межах нашої державии, чи стосуються України
|
Бізнес
[3]
Новини та події із бізнес-світу
|
Наука і техніка
[3]
Новини, що трапились у світі науки або технічних досліджень
|
Спорт
[1]
Спортивні новини та досягнення
|
Культура та мистецтво
[2]
Новини культурного та художнього світу
|
Статистика
![](/stat/1739144852)
Онлайн всього: 1 Гостей: 1 Користувачів: 0
|