Маркетинг та брендінг дуже цікаві сфери і викликають величезний інтерес уже завдяки тому, що ні перший, ні другий не мають чіткого визначення. Також спірним залишається питання, що є базисним при побудові довгострокової стратегії компанії - або брендинг становить тільки частина товарної маркетингової політики, або ж маркетинг перебуває на службі у брендингу, як у більш широкомасштабного поняття.
Моя думка така - побудова сильного бренду неможливо без добре поставленої маркетингової системи. Зараз дуже багатьох захопила мода на бренди, компанії прагнуть реалізувати у себе цю ідею, гордо називаючи свій продукт брендом, так до кінця і не розібравшись, що це таке. У результаті з уваги йдуть основні моменти маркетингу - складові стратегію так званих «4 р». Якщо ще політика просування, як спосіб донесення ідеї бренду до потенційного споживача має місце бути, то інші складові маркетинг-мікс (розподіл, цінова і продуктова стратегії) можуть відійти на другий, а то й на третій план.
Між тим, всі зусилля і витрати, витрачені на побудову певного образу в голові у споживача виявляться марними, якщо залучений рекламою покупець не може знайти продукт в магазині, товар виявився поганої якості або не відповідним обіцянки бренду, або товар, який у рекламному повідомленні підносили як преміум-класу, коштує дуже дешево. У результаті у потенційного споживача складається негативне ставлення, його уявлення про бренд розмивається, не відповідає тому, чого хотіли вкласти в його голову виробники. Але ж це відповідність дуже важливо, оскільки створює чіткі відмінності ознаки бренду, притаманні тільки йому. Жорстка диференціація в наш час, коли величезна безліч товарів і послуг ведуть найсильнішу боротьбу за прихильність споживачів, просто необхідна. Перше питання, який подумки задає собі споживач, бачачи безліч схожих марок: «Чим же ви відрізняєтеся один від одного? Чому я повинен вибрати саме цей товар? ». Тому компаніям не можна забувати про принципи маркетинг-мікс і вони повинні чітко відповідати стратегії брендингу. Дубликат статьи: (0%)
|