|
|
Головна » 2011 » Березень » 17 » (100%) Узагальнюючий менеджмент
20:29 (100%) Узагальнюючий менеджмент |
Випадково попалося визначення: «сучасний менеджмент - це спосіб результативного керівництва колективними діями, в які вбудовано безперервне оновлення».
Узагальнюючий менеджмент Останнім часом все частіше зустрічається це словосполучення - ІСМ. У мережі викладено різні відомості про ІСМ, починаючи з спрощених, що дають схематичне уявлення про інтегровані, а правильніше, про узагальнюючих (ОСМ), системах менеджменту і закінчуючи хитромудрими схемами, що описують всі і вся. Зазвичай говорять про інтеграцію системи менеджменту якості, системи екологічного менеджменту та системи управління безпекою. Остання звучить дуже вразливо. При цьому звучать слова SA 8000, OHSAS серії 18000, проте що це? А це посилання на міжнародні стандарти, аналогом яких є ГОСТ 12.0.001-82 «Система стандартів безпеки праці» (ССБП) та ГОСТ Р 12.0.006-2002 «Загальні вимоги до управління охороною праці в організації » Очевидно, що з урахуванням останніх тенденцій у внутрішній політики Росії система менеджменту безпеки праці заслуговує пильної уваги і повний аналіз цієї системи не входить в нашу роботу. Розглянемо деякі проблеми, які виникають при розробці і впровадженні як стандартної СМЯ, так і ОСМ. Наявність функціонуючої системи менеджменту дає споживачам і замовникам впевненість у якості отримуваної продукції. Ця ж система дає гарантії того, що технологічні ризики прийняті до уваги та враховані при розробці процесів і процедур системи менеджменту, і, отже, промислова безпека об'єктів, які використовують продукцію ОСМ знаходиться під документированном контролем. Джерела стверджують, що Росія займає 44-е місце за кількістю сертифікатів, виданих на системи якості, але кількість Систем Менеджменту Якості стрімко зростає з кожним роком, як у Росії (понад 10 тис.), так і в усьому світі ( близько 800 тис.). Крім того, в нашій країні дана модель (ГОСТ Р ІСО 9001-2001) отримала визнання на найвищому Урядовому рівні, про що свідчить ряд урядових постанов і розпоряджень, такі як, Постанова Уряду Російської Федерації від 2 лютого 1998 р. N 113 «Про деякі заходи, спрямовані на вдосконалення систем забезпечення якості продукції та послуг »,« Постанова Уряду м. Москви від 5 грудня 2000 р. N 953 «Про вдосконалення систем управління якістю в будівництві м. Москви» та інші. Коротко розглянемо первинні проблеми ОСМ. Зробимо припущення: - у організації розроблена і сертифікована СУЯ за версією сімейства стандартів ISO 9000 та розроблені або розробляються ще дві - за версією ГОСТ 14001 і за версією ГОСТ Р 12.0.006-2002. Відзначимо, що в основі будь-якої системи лежать наміри (політика) в тій чи іншій галузі діяльності організації, які повинні: За якістю: - відповідати цілям організації; - містити зобов'язання постійної відповідності мінливих вимог і поліпшення ефективності системи менеджменту якості; - створювати підстави для встановлення та перегляду цілей у сфері якості ¬ ства, враховувати технологічні ризики; З охорони праці: - визначати спільні цілі щодо поліпшення умов і охорони праці працівників; - відповідати характеру і масштабу ризиків, а також бути пов'язаною з господарськими цілями організації; З екології: - відповідати характеру, масштабу і впливів її діяльності, продукції і послуг на навколишнє середовище враховувати технологічні ризики; - включати зобов'язання додержуватися принципів постійного поліпшення і запобігання забруднень; Будь-який з стандартів приділяє увагу технологічної, а, отже, і промислової безпеки. Цілком очевидно, що для об'єднання систем менеджменту є три способи: - спосіб додавання в одну із систем компонентів інших; - спосіб злиття декількох систем; - спосіб інтеграції. У першому випадку автономні системи менеджменту діють окремо. Вони описуються в окремих документах, але зміст автономних систем робиться порівнянним за допомогою розробки спеціальних засобів. Так, відповідно до теорії кваліметрії, це можуть бути «Діаграми спорідненості» - інструмент, що дозволяє виявити основні суперечності процесів і програм та визначити методи їх подолання. Принцип створення діаграми спорідненості розглянемо в окремій роботі. Суперечливі компоненти автономних систем коригуються. Цей спосіб є найбільш простим і доступним кроком до формування ядра інтегрованій системі менеджменту. При злиття за основу (ядро) інтегрованої системи обирають одну з автономних систем. В даний час за основу такого об'єднання доцільно прийняти СМЯ, побудовану на базі сімейства стандартів ISO 9000 нової версії 2008 року. Тоді можна розробити загальні наміри і стратегію, загальне Керівництво, об'єднати деякі процедури. Інтеграція при цьому буде проводитися в основному на рівні процесів і програм, а також технологічних, посадових і робочих інструкцій для конкретних процесів (робочих місць). Наприклад, в одній інструкції можуть міститися правила щодо забезпечення якості продукції (послуги), правила з безпеки праці, правила охорони навколишнього середовища. Процеси в такій інтегрованій системі повинні бути орієнтовані на виготовлення якісної продукції (послуги) за умови виконання вимог екології, безпеки праці та моделювання надійності технічної і технологічної систем. При узагальненні розробляється універсальна єдина система менеджменту для підприємства, у якій при постановці завдання закладається виконання вимог міжнародних стандартів, наприклад, з менеджменту якості (ISO 9001), менеджменту навколишнього середовища (ISO 14001) і безпеки праці (OHSAS 18001) і з урахуванням ГОСТ Р 51901-2002 «Аналіз ризику технологічних систем» в якості узагальнюючого чинника. Положення останнього особливо важливі при розгляді питань моделювання надійності технічної і технологічної систем. При цьому узагальнення автономних систем здійснюється на рівні процесів - це найбільш ефективний шлях об'єднання систем. Надалі планується розгляд деяких аспектів побудови такої суперінтегрірованной системи. Попередньо, використовую один з методів статистичного аналізу якості, треба побудувати «діаграми спорідненості», в яких будуть визначені основні аспекти намірів і цілей у кожній області, функціонування процесів та програм забезпечення виробництва, тобто визначені ті особливості, які ми бажаємо бачити в результуючій системі менеджменту. Після побудови «діаграм спорідненості» розробляються власне таблиці (матриці) інтегрування, які будуть містити (або мати посилання) власне процеси узагальнення. У кінцевому результаті ми отримаємо результуючі політику і цілі, а також процеси і програми «глобальною» системи менеджменту, впровадження якої і наступна сертифікація містять свої проблеми і, очевидно, проблеми грамотно побудованого аудиту є наріжним каменем і в побудові узагальненої системи менеджменту (див. рис). У подальшому, використовуючи викладені положення, передбачається розглянути питання розробки процесів ОСМ та алгоритмів узагальнення процесів діючої СУЯ та доповнює її системи менеджменту. Етапи побудови узагальненої системи менеджменту представлені на малюнку.
Дубликат статьи: (0%)
|
Переглядів: 533 |
Додав: w1zard
| Рейтинг: 0.0/0 |
|
|
Категорії розділу
Події
[3]
Тільки екстренні та надзвичайні новини
|
Світові події
[4]
Останні події, що трапились у світі.
|
Українські події
[8]
Події, які трапились в межах нашої державии, чи стосуються України
|
Бізнес
[3]
Новини та події із бізнес-світу
|
Наука і техніка
[3]
Новини, що трапились у світі науки або технічних досліджень
|
Спорт
[1]
Спортивні новини та досягнення
|
Культура та мистецтво
[2]
Новини культурного та художнього світу
|
Статистика
Онлайн всього: 1 Гостей: 1 Користувачів: 0
|