Ви користувалися коли-небудь навігатором GPS? Все дуже просто, ви призначаєте мета, куди потрібно приїхати, система розраховує оптимальний шлях і можна їхати. А коли починаєте шлях, система Вам підказує: коли і куди повертати. У випадку якщо ви пропустили поворот, система настійно буде пропонувати вам повернутися на маршрут, а трохи пізніше, якщо ви не будете повертатися, знайде новий шлях і відправить вас по ньому. Іноді водій може пропустити маневр, іноді проїзд закрито або ремонт дороги, система GPS наполегливо буде вас вести до наміченої мети.
Якщо міркувати логічно, то управлінець у своїй повсякденній діяльності повинен керуватися наступним алгоритмом:
1. Постав мету (або одержав її зверху);
2. сплануй заходи, для досягнення мети;
3. Організуй їх виконання;
4. ; проконтролюю, щоб все пройшло добре;
5. Отримай результат.
І в принципі, якщо б в житті виходило діяти так завжди, то напевно управлінці були б задоволені по життю люди. Однак, як показує практика, правда життя далека від цієї стрункої схеми. Чому?
Перше. Ми живемо в мінливому світі. Мало хто може передбачити, що буде завтра, не кажучи вже про терміни в місяць або рік. Відповідно, якщо завтра настануть зміни, це може вплинути і на ціль (може виявитися, що вона вже недосяжна, і її потрібно коригувати), а також може помінятися спосіб досягнення мети (наприклад, відкриються нові можливості або закриються старі, або з'являться додаткові обмеження) .
Друга. Управлінець працює з людьми, як вищестоящими, так і підпорядкованим. Людина - істота слабо передбачуване, і, якщо з нижчестоящими можна побудувати відносини, мотивувавши їх на досягнення того результату, який потрібен управлінцю, то з вищестоящими складніше. У моїй практиці був власник компанії, який, завдяки своєму невгамовному підприємницькому таланту, в середньому раз на тиждень міняв ввідні для управлінців верхнього рівня. Чи варто говорити, що кожен новий управлінець компанії, через два-три місяці починав просто махати рукою на пропозиції власника, тихо саботуючи процес. Тому що: а сенс починати щось робити, якщо через два дні все зміниться кардинальним чином, і, може виявитися так, що ти, виконуючи попереднє доручення, виробляв неправильні дії.
Ну і звичайно, ніхто не відміняв так званого людського фактора. Людина не машина, він може помилитися, забути і т.д., що також вносить елемент невизначеності в роботу управлінця.
Ось і виходить, що крім вибудовування тієї стрункої схеми, яка описана на початку статті, керівник повинен знаходитися в стані готовності приймати рішення у зв'язку зі зміною ситуації або впливом на процес людського фактора. І, якщо ви коли-небудь їздили на машині з використанням навігаційної системи GPS, то можете побачити подібність роботи навігатора та управлінця. Головне щоб мета не змінювалася.
Євген Петрович.
Www.masterEP.com Дубликат статьи: (0%)
|