Мій сайт
Головна » 2011 » Березень » 17 » (100%) Шпаргалка маркетолога. оперативна інформація про стан споживчої середовища.
21:12
(100%) Шпаргалка маркетолога. оперативна інформація про стан споживчої середовища.

Світ поглинений глобальною фінансовою кризою, який багато експертів називають одним із самих руйнівних економічних подій останнього століття. На наших очах розгортаються корпоративні трагедії, руйнуються найстаріші банки, розоряються олігархи, втрачають роботу десятки тисяч людей. Схоже, що нинішня економічна ситуація стає не короткочасної негаразди, а новими умовами нашого життя на найближчі кілька років. Так чи інакше,? Нове життя "вже торкнулася або скоро торкнеться кожного з нас.

Причин і наслідків кризи, прогнозами його розвитку та рецептами виживання присвячені вже сотні опублікованих думок, що заповнили інформаційний простір. Дана стаття - не чергова з них. Цим матеріалом ми відкриваємо цикл публікацій, які відображають результати постійного спостереження за змінами в споживчому середовищі в ході панельного маркетингового дослідження, проведеного дослідницьким агентством Quans Research. У листопаді 2008 року агентство заснувало федеральну панель респондентів, що складається з 3600 жителів всіх російських міст-мільйонників. Ці люди погодилися щомісяця інформувати дослідників про зміну свого матеріального становища, споживчих звичок і переваг, про зміни в інших сферах свого життя. Ця інформація допоможе менеджерам і підприємцям орієнтуватися у важливих процесах на роздрібних ринках, дасть основи для прогнозування ринкових тенденцій.

Засоби масової інформації не дають забути про те, що протягом останніх трьох місяців рівень життя в Росії помітно знизився. Безробіття наближається до соціально критичної межі, різко зросла загальна заборгованість із заробітної плати, безліч компаній відмовляються від преміальних та інших додаткових виплат. Зобов'язання позичальників валютних кредитів стали для них справжнім хомутом, що роздув разом з курсом долара майже в півтора рази. При знижуються доходи ростуть зобов'язання ставлять споживачів у вкрай скрутне становище. При тому, що реальні доходи знижуються дуже швидко, ситуація для багатьох позичальників недалека від критичної межі. Далі ми більш детально розглянемо, як сьогодні йдуть справи з доходами населення великих міст Росії.

Рівень доходів.

У січні нинішнього року середній рівень доходу в містах-мільйонниках знизився до 13210 рублів на людину. Це на 22% менше, ніж місяцем раніше, в грудні минулого року. Це зниження виглядає апокаліптично, особливо якщо врахувати різко падаючу купівельну спроможність рубля. У Найбільш ураженим становищі опинилися жителі Челябінська, Омська і Волгограда, де середній рівень доходу знизився практично на чверть. У Москві, Єкатеринбурзі та Самарі втрати менш істотні - близько 15%. Волгоград і Ростов-на-Дону стали містами-мільйонниками з найнижчим рівнем середнього доходу: тут на одного члена домогосподарства в січні доводилося тільки близько 10700 рублів.

Проте, не варто передчасно розглядати таке різке зниження доходів як вкорінену тенденцію . Січень - один з самих пасивних періодів протягом року, коли післясвяткова ділова активність різко знижена. Більше всього на зниження показника середнього доходу в січні вплинула тривалість канікул, обмежують підприємницький дохід. Крім того, в січні зафіксовані нові значні затримки з виплати заробітної плати, що також вплинуло на фактичні доходи. Очевидно, що зі зростанням сезонної ділової активності рівень доходів помітно збільшиться, але не повернеться до передноворічним значень. Щомісячне спадання середнього рівня доходів протягом весни нинішнього року може становити близько 5-6%.

Зайнятість.

У нинішньому січні у великих містах Росії середній рівень безробіття склав 9,3%. У порівнянні з січнем минулого року рівень безробіття збільшився майже на 26%. Безумовно, головним фактором зростання числа безробітних сьогодні є спонтанний процес скорочення персоналу як наслідок погіршення фінансових показників компаній. Протягом останніх трьох місяців масові скорочення торкнулися практично всі господарські сфери, щотижня безробітними ставали десятки тисяч чоловік. Найчастіше ці звільнення були засновані на банальному паніці керівників, що прагнуть до оптимізації бізнесу будь-якими шляхами. Природно, в першу чергу постраждали офісні співробітники, не зайняті в основному виробництві. Оскільки офісні специфіка роботи характерна великих містах, на їхню населенню припав основний «удар стихії».

У січні помітно скоротилася частка підприємців, провідних власний бізнес. У грудні їх частка у низькодохідні сегменті (до 25000 рублів на людину на місяць) становила 15%, а в січні скоротилася до 12%. У среднедоходной групі (25000-50000 рублів на людину на місяць), близько 5% підприємців завершили свій бізнес: їхня частка скоротилася з 44% до 39%. Ці зміни співрозмірні загальної тенденції скорочення числа робочих місць в більшості галузей.

Більше інших скорочення робочих місць у великих містах в умовах кризи торкнулося сервісних галузей: реклама, консалтинг, фінансові послуги, страхування, операції з нерухомістю та інших невиробничих сферах .

Заощадження.

У січні вперше було зафіксовано перевищення доходів домогосподарств їх поточними витратами. Це означає, що сім'ї почали витрачати на поточне споживання створені раніше накопичення, і це вкрай несприятлива тенденція. Запаси - це один з головних чинників споживчої впевненості, що дозволяє без побоювань витрачати гроші. Зменшення накопичень веде до зниження впевненості і, як наслідок, більш помірного споживання. Це, у свою чергу, безпосередньо відбивається на економічних показниках держави.

Загальна сума накопичень в низькодохідної групі в січні скоротився на 11%, з 137 до 122 тисяч рублів на домогосподарство. У високоприбуткової групи накопичення «схуднули» від 517 до 455 тисяч рублів на сім'ю, або на 12%. Такі суттєві зміни в січні пов'язані з дуже низьким рівнем доходу в цьому місяці і великою кількістю вільного часу у святкові дні, традиційні для шопінгу і розваг.

Незважаючи на очевидне скорочення накопичень, сім'ї заявляють про тактичні заощадженнях, які вдається зробити з поточних доходів. Так, в низькодохідної групі заявлена ??сума заощаджень у січні розміром близько 3 тисяч рублів, в високоприбуткової - у середньому 7 тисяч рублів. Це не парадоксально, оскільки при збереженні негативного балансу доходів і витрат ці заощадження будуть витрачені в наступному місяці поряд з певною сумою зі зроблених раннє накопичень.

У порівнянні з початком минулого року, у січні зафіксовано радикальна зміна планів з використання заощаджень. Рік тому лише 17% респондентів формували заощадження без мети, про всяк випадок. У січні нинішнього року 47% представників низькодохідної групи і 41% високоприбуткової прагнуть створити накопичення «на чорний день», усвідомлюючи, що дуже нелегкі часи ще попереду. Споживчі цілі накопичення виявилися далеко на задньому плані в порівнянні з метою формування «стратегічних запасів». З урахуванням значного зміцнення бар'єрів на ринку кредитування фізосіб, стає очевидним виник споживчий песимізм, який незабаром помітно відіб'ється на торговому обороті держави.

Цікаво, що в низькодохідної групі стало втричі більше людей, які планують в надалі робити вкладення в бізнес і інші інвестиції, у той час як у групі із середнім доходом їх частка знизилася майже вдвічі. Щодо більш заможні люди, які мають більш безпосереднє відношення до бізнесу, скорочують свої очікування відносно його прибутковості. Навпаки, представники групи з низькими доходами бачать у власному бізнесі та інвестиціях джерело відновлення та підвищення рівня доходів. Звичайно, подібне? Чарівність "не має під собою матеріальних підстав.

Структура поточних витрат.

Очевидно, що грудень і січень помітно відрізняються від інших місяців року з точки зору поточних витрат домогосподарств. Передноворічний грудня увазі значні витрати на подарунки та оздоблення святкового столу, січень повний вільного часу, який передбачає розваги, відпочинок, шопінг, візити в ресторани, підвищене вживання алкоголю та інші атрибути зимових канікул. Звичайно, грудень і січень так само сильно відрізняються один від одного, як від інших періодів протягом року. Це слід врахувати, розглядаючи структуру поточних витрат домогосподарств, щоб випадково не перебільшити вплив кризових факторів на зміну витрат на ті чи інші повсякденні статті.

Наприклад, порівнюючи витрати на продукти харчування в низькодохідної групі, ми виявимо зниження в січні порівняно з груднем майже на третину, з 16,9 до 11,7 тисяч рублів. Аналітики-фаталісти неодмінно пов'язали би цей факт зі згубною ходою економічної кризи, зжирає доходи сімей і спонукає до жорсткої економії навіть на продуктах харчування. Насправді ж має місце не зниження витрат у січні, а вибуховою передсвятковий зростання в грудні. До речі, в листопаді минулого року витрати домогосподарств на продукти не сильно відрізнялися від цього показника в минулому січні.

Подібний сезонний ефект проявляється в рекреаційних витратах на розваги, дозвілля, спорт, хобі та інші? Заняття у вільний час ". Звичайно, ці витрати зросли в січні, примітному величезною кількістю вільного часу. Безумовно, ці дані по лютому будуть радикально відрізнятися від січневої картини.

Зміст автомобілів в січні обходилося сім'ям дешевше, ніж у грудні з тієї ж причини: час експлуатації транспорту під час канікул значно менше, ніж у робочі дні. За рахунок зниження витрат на паливо досягнута економія на експлуатації автомобілів. Витрати на утримання житла, навпаки, підвищилися на тлі збільшення деяких комунальних тарифів, а також за рахунок більшої тривалості перебування людей в оселях та відповідних додаткових енергетичних витрат.

Тут ми не розглядаємо інші, більш вагомі статті витрат , такі як подорожі, меблі та техніка, одяг та взуття. Справа в тому, що точна оцінка витрат на непостійні статті сімейного бюджету неможлива в щомісячному розгляді. Учасник дослідження не може відповісти, скільки витратив минулого місяця, наприклад, на подорожі, якщо не подорожував у той період. Такі статті витрат оцінюються з більшим часовим періодом, наприклад квартал, півроку чи рік. Чим менше повсякденному є стаття витрат, тим більше повинен бути використовуваний для оцінки часовий період.

(0%)

Переглядів: 511 | Додав: w1zard | Рейтинг: 0.0/0

Категорії розділу

Події [3]
Тільки екстренні та надзвичайні новини
Світові події [4]
Останні події, що трапились у світі.
Українські події [8]
Події, які трапились в межах нашої державии, чи стосуються України
Бізнес [3]
Новини та події із бізнес-світу
Наука і техніка [3]
Новини, що трапились у світі науки або технічних досліджень
Спорт [1]
Спортивні новини та досягнення
Культура та мистецтво [2]
Новини культурного та художнього світу
Форма входу

Наше опитування

Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 47

Друзі сайту

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0