Для тих, хто недавно знайомий з аутсорсингом чи не знайомий зовсім рекомендую завантажити короткий довідник з аутсорсингу для ознайомлення з деякими специфічними термінами і ознайомитися з низкою статей у рубриці «Інформація про аутсорсинг»
Промисловий аутсорсинг - виконання робіт з виконання виробничих функцій (ведення технологічного процесу, обслуговування устаткування і т.д.) на довгостроковій договірній основі (більше року). Цей різновид аутсорсингу часто затребувана на великих промислових підприємствах, наприклад нафтогазовидобувних. Як правило, зароджується промисловий аутсорсинг за стандартною схемою (дуже спрощено):
- У підприємства з'являється стимул виведення будь-якої виробничої служби на аутсорсинг
- На тендерній укладається договір
- Персонал звільняється перекладом до аутсорсеру
- Промисловий (е) бізнес-процес (и) здійснюються за договором з аутсорсером
Про плюси і мінуси аутсорсингу написано вже чимало і немає сенсу повторюватися, тому перейду одразу до суті питання.
У даній статті буде розглянуто один з інструментів, який допомагає коректно вибудувати взаємини між Замовником та Підрядником при аутсорсингу.
Одним з ключових питань для керівника структурного підрозділу рівня головного механіка або головного енергетика є визначення бюджету , необхідного для обслуговування підвідомчого йому устаткування і організувати ремонти та обслуговування відповідно до вимоги нормативних документів.
Розраховувати бюджет потрібно як правило оперативно і з заданою точністю, і якщо до аутсорсингу як правило досить було порахувати людино-години і матеріали, а все інше робили економісти, то при аутсорсингу визначаться повний бюджет в рублях за статтею «послуги сторонніх організацій».
Для розрахунку бюджету необхідний достовірний графік обслуговування обладнання (ППР або його аналоги).
Для отримання достовірного графіка ППР потрібно, що-б процес фіксації інформації про поточний стан обладнання здійснювався з необхідною для цього періодичністю. Як правило, на великих підприємствах така процедура введення інформації потрібно щодня й багато разів.
На більшості великих підприємств зараз вже встановлені ERP і EAM системи, в яких закладена така можливість, але вона не реалізована. Чому так відбувається? Тому, що ініціаторами встановлення даних систем є не технарі, а економісти. І, коли впровадження програми відбувається до потрібного їм рівня, далі справа не йде, адже це ресури і гроші, які необхідно обгрунтувати.
Тому, коли на горизонті з'являється аутсорсер, разом з ним з'являється надія на приведення системи обслуговування до нормального стану і розрахунками бюджету з достатньою точністю. Тільки для цього потрібно, щоб аутсорсер відбувся на ринку як грамотна і ресурсномістка організація, що має в своїй наявності необхідну програмне забезпечення, і готова в поті чола вибудувати систему.
Організацій таких небагато, але вони є.
І ще один важливий момент. Поява такого аутсорсера зовсім не означає, що працівникам відділів головного механіка та головного енергетика стане працювати легше і простіше. Навпаки, для створення системи потрібні величезні ресурси Замовника, так як саме вони є творцями і законодавцями технічної політики на підприємстві. І саме вони повинні закласти фундамент будується системи дуже ретельно і сумлінно. А це дуже велика робота.
Мінімальний функціонал, яким повинен володіти програмний продукт на мій погляд є:
- Мережевий багатокористувацький продукт, в якому будуть працювати і підрядники та замовник
- Містить поповнюється і оновлюється постійно базу устаткування, що обслуговується згруповану по цехах , відділенням, гілках технологічних процесів, уставнока і т.д.
- Має вкладені алгоритми з планування на даному обладнанні ремонтів і обслуговувань, що дозволяють спланувати ремонти на будь-який період
- Має базу нормативних документів, на підставі яких проводиться регламентне обслуговування, з зазначенням: витратних матеріалів, норм їх списання, номенклатури та оновлюваної вартості; норм трудомісткості; технологічної послідовності операцій; умов безпечної роботи
- Має вкладену методику ценнобразованія, за допомогою якої можна порахувати плани на будь-який період
- Має всі необхідні інтерфейси імпорту та експорту
Це тільки необхідний мінімум . Максимум визначається ступенем кваліфікації підрядника-аутсорсера і польотом його фантазії.
Програмний продукт може використовуватися Замовником як безкоштовно, як гарант добрих і довгострокових відносин з підрядником, так і платно. Як правило це корпоративні продукти, розроблені власними сіамі з нуля, або є придбаними і адаптованими модулями об'єктно орієнтованого програмування. Дубликат статьи: (0%)
|