Мій сайт
Головна » 2011 » Березень » 17 » (100%) Криза - час включати мозок
20:48
(100%) Криза - час включати мозок

Візьмемо, для прикладу умови теплих країн, де комфортна температура повітря, поруч море, багато рослинності. Якщо людина живе там, то йому не треба особливо напружуватися. Будинок не потрібен, тепло ж, зійде проста колиба. Вода поруч, круглий рік фрукти. Комфорт. Створюється образ такого Боба Марлі з сигаретою в зубах, що розгойдується цілими днями в гамаку між двох пальм. І візьмемо умови півночі. Там людині потрібно думати і робити, для того щоб виживати в цих умовах. Будинок потрібен: від морозу і вітру треба десь ховатися. Опалювати його треба, значить, є завдання забезпечувати будинок дровами (ну або чим-небудь ще, що горить). Їду, знову ж таки не так-то просто знайти на півночі: треба полювати, ставити капкани, грабувати геологів. Створюється образ вічно заклопотаного чукотського мисливця, який то стріляє, то кудись їде, то заготовлює дрова, загалом, вирішує цілий комплекс завдань спрямований на виживання. Зрозуміло, що якщо людину з теплих країн тимчасово закинути пожити на північ, то це і буде для нього криза.

Що є криза? Тимчасове явище, розставляє все по своїх місцях. А що? Адже за великим рахунком в першу чергу це перевірка компаній на ефективність, власників бізнесу на готовність до швидких реакцій на мінливі умови. Або на зміни взагалі. Криза - це випробування на міцність. Але і криза це те, що допомагає (правильніше було б сказати змушує) ставати краще, сильніше, ефективніше.

Один мій знайомий, до служби в армії важив близько 105 кг і зі спортом ні в якому вигляді не товаришував. Коли він потрапив до армії (напевно для нього це була криза) за якихось півроку він став важити 85 кг і підтягувався на перекладині одинадцять разів. По поверненню з армії (криза закінчився) він досить швидко набрав вагу. Сьогодні важить більше 110 кг. Ось і виходить, що криза робить людину здоровішою.

До речі, типово російський варіант поліпшення здоров'я побудований на принципі кризи. Це лазня. Навіть лікарі говорять, що довго паритися не можна, тому що це серйозне навантаження для організму, але в результаті цього навантаження, організм стає здоровішою і бадьоріше.

Будьте готові до того, що саме під час кризи вилізуть всі хвороби, які є у вашій компанії. Ну, наприклад. Якщо у теплі пори, компанія добре розвивалася (у плані результату, а не в плані якості роботи), і могла собі дозволяти щось не робити, щось робити неправильно (і, зрозуміло, платити за це), то в кризу це недозволена розкіш. Тому і будуть виникати питання. Тільки не забувайте, що це все питання до управлінців.

Запитань, серії «Чому у нас так, якщо це нам заважає жити?», Може бути багато. Ми розглянемо лише деякі.

1. Зайві співробітники.

Ми часто спостерігаємо в компаніях людей, які працюють, не надто напружуючись, часто виходять на перекур чи випити чашку кави. За фотографією робочого дня у таких людей до 50% часу йде на все, що завгодно, але тільки не на те, за що їм платять гроші. Зрозуміло, що в такому разі перше запитання до управлінцю: немає системи управління (і її, безумовно, необхідно будувати), однак у часи, коли потрібно приймати рішення швидко, більш актуальне питання - а що буде, якщо ця людина буде працювати не 8 годин в день, а 4. Чи сильно зменшиться результат, принесений ним? А може можна доручити ці завдання іншим співробітникам і взагалі розлучитися? Або навпаки, якщо співробітник грамотний і лояльний компанії довантажити його ще чим-небудь, щоб він був зайнятий весь робочий час?

2. Некомпетентні співробітники.

Взагалі в цьому питанні (хоча втім, як і у всіх інших «косяках» у компанії) вся відповідальність лежить на керівниках. Як брали на роботу? Як перевіряли в роботі? Чому не проводили навчання? Чому не розвивали? Але знову ж таки, ці питання потрібні при роботі з системою управління, яку потрібно будувати, а на сьогодні, більш актуальне питання: «Що з цим робити?». Помилки співробітників через незнання та невміння коштують дорого, а в умовах кризи, коли від точності рішення або дії залежить дуже багато чого (іноді майже всі), таких людей треба міняти (тільки так, щоб не стало гірше), знижувати на посаді, переміщати на інший блок робіт. Тобто ставити людину туди, де він буде компетентний, або розлучатися з ним.

3. Свої люди.

У наших людей ще є ще нехороша манера брати на роботу друзів, родичів, коханок, знайомих і т.д. Зрозуміло, спочатку цього не варто робити з багатьох причин. І, як правило, за рідкісним винятком, свої люди потрапляють у категорію «зайві співробітники» або «некомпетентні співробітники». Тут, звичайно ж, починаються бар'єри: «Як же я його звільню, він же брат дружини дядька мого троюрідного брата». Звичайно, кожен повинен вирішувати сам, але, враховуючи, що ми тут розглядаємо управління з об'єктивної точки зору, то, відкинувши емоції та інше, з такими людьми треба розлучатися.

4. Неякісні бізнес-процеси (дії та послідовності дій, що відбуваються в компанії).

Теж ціле поле для оптимізації та підвищення якості роботи компанії.

1. Непотрібні бізнес-процеси. Ті бізнес-процеси, в результаті реалізації яких, нічого не змінюється і на виході нуль. Крім того що це можуть бути помилкові установки, так само, на час кризи, має сенс відмовитися від дій іміджевого плану, статусного плану, іншими словами від понтів.

2. Надлишкові бізнес-процеси. Бізнес-процеси, з яких можна без шкоди для якості та результату видалити окремі кроки.

3. Бізнес-процеси до перебудови, то, що можна організувати зовсім по іншому, в результаті отримавши досягнення мети швидше і меншими ресурсами.

4. Розділення і об'єднання бізнес-процесів. Оптимізація всього масиву бізнес-процесів шляхом поєднання окремих в паралельне виконання з використанням одних і тих же ресурсів.

5. Неоптимальна організаційна структура.

В цьому плані буде добре провести аналіз організаційної структури з метою виявлення необхідності саме такої організації і саме в такому вигляді. Тут можуть вийти на поверхню питання чисельності співробітників (чи потрібно стільки, і наскільки можна оптимізувати), порядку ієрархії в компанії (чи потрібно стільки служб, відділів та ін, чи можна провести укрупнення, зменшимо т.ч. кількість управлінців), розподілу обов'язків між різними службами (чи чітко це розподіл описано), питання необхідності тієї чи іншої служби в тому чи іншому вигляді і т.д.

Криза кризою, але взагалі-то систему управління треба будувати і розвивати її постійно і в теплу пору, і в холодну (щоб не було, як з моїм знайомим, з початку статті, які набрали після армії вага). А сьогоднішня ситуація буде вимагати від вас цього особливо. І ви повинні будете це робити. Сьогодні - не тільки щоб виживати, але і закласти фундамент на майбутнє. Криза рано чи пізно закінчиться, питання як ви зустрінете ранок нового дня у всеозброєнні і бойової готовності або в розрусі та відновлювальних роботах. Вибирати вам.

Євген Петрович

www.masterEP.com
Дубликат статьи: (0%)

Переглядів: 506 | Додав: w1zard | Рейтинг: 0.0/0

Категорії розділу

Події [3]
Тільки екстренні та надзвичайні новини
Світові події [4]
Останні події, що трапились у світі.
Українські події [8]
Події, які трапились в межах нашої державии, чи стосуються України
Бізнес [3]
Новини та події із бізнес-світу
Наука і техніка [3]
Новини, що трапились у світі науки або технічних досліджень
Спорт [1]
Спортивні новини та досягнення
Культура та мистецтво [2]
Новини культурного та художнього світу
Форма входу

Наше опитування

Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 47

Друзі сайту

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0