У Вас є власний бізнес. Але ви більше не хочете витрачати час і сили на його підтримки. І ви його вирішуєте продати в "надійні руки". Але оскільки ви звикли робити все самі, то та продаж свого бізнесу ви хочете здійснити самостійно. Тоді:
1. Подумайте, чи представляє Ваш бізнес цінність для кого-небудь крім Вас і чи має він перспективи. Цінність може бути і нефінансових. Може виявитися, що не має сенсу витрачати час і ресурси на продаж компанії - може її просто необхідно ліквідувати.
2. Подумайте, завдасть шкоди Вашому бізнесу, публічна інформація про продаж. Якщо завдасть, то необхідно інформацію про продаж знеособити, демонструючи в описі лише параметри бізнесу, що продається. В іншому випадку, має сенс діяти швидко і за максимальною кількістю напрямків, включаючи рекламу.
3. Оцініть ринкову вартість своїх матеріальних активів - може виявитися вигідніше продати активи по частинах, ніж весь бізнес відразу. Подивіться на вартість подібних активів - зробіть спробу купити такі ж активи на ринку. Залучайте професійного оцінювача.
4. Постарайтеся дізнатися, чи не було останнім часом угод щодо купівлі / продажу схожих бізнесів. Якщо були, то постарайтеся дізнатися вартість угоди. Дізнайтеся, чи є схожі з Вашою компанією, виставлені на продаж, і їх ціну.
5. Проведіть передпродажну підготовку: поновіть бізнес план компанії, замовте аудит і підготуйте повний комплект маркетингової, фінансової, юридичної інформації і т.д.
6. Подумайте, як мінімізувати податки від операції і уникнути контактів з криміналом. Не вступайте в контакти з людьми, що здаються Вам підозрілими.
7. Переговоріть з основними постачальниками і споживачами про можливу покупку Вашого бізнесу.
8. Поговоріть з фахівцями з оцінки та продажу компаній. Дізнайтеся їхню думку і ціни їхніх послуг з оцінки та продажу Вашого бізнесу. Якщо Ви готові оплатити їхні послуги і думаєте, що вони можуть бути корисними, - порівняйте їх кваліфікацію і ціни і виберіть одного або декілька, в залежності від структури Вашої оплати їхніх послуг і домовленостей з ними. Фахівцями можуть бути як приватні особи, так і спеціалізовані і інвестиційні компанії.
9. Оцініть можливий інтерес з боку місцевих та іноземних конкурентів. Говоріть з ними в останню чергу - знання конкурентами Ваших планів може негативно відбитися на вашому бізнесі ще до продажу. Може мати сенс почати переговори з ними через посередників.
10. Найміть хорошого юриста.
11. Оформляючи угоду - добре вивчайте документи, які підписували.
12. Повідомте всіх зацікавлених фізичних та юридичних осіб про зміни, що відбулися. Дубликат статьи: (0%)
|